logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

איך בוחרים נכון מדרגות לבית?

היום אנחנו מתייחסים למדרגות בבתים הפרטיים כאל חלק פרקטי מהבית, כפי שיש חדר מדרגות בבניינים רבי קומות, ולא כאל חלק עיצובי. אך בעבר, המדרגות היו הכתר של הבית. הן היו החלק שמסמל את ההוד והפאר בכל אחוזה וארמון. נראה שבשנים האחרונות עולם העיצוב מתחיל להבין שיש צדק בהפיכת המדרגות ממבנה בטון פשוט וגס לאלמנט עיצובי חשוב ומהודר. 

תכנון המדרגות בבית מתחיל כבר בשלבים הראשוניים של הפרוייקט, אבל גם אם אתם נמצאים כרגע באמצע התהליך של שיפוץ הבית, אפשר לעשות שינויים בבחירות שנעשו בתחילת התהליך, במסגרת התקציב, כדי להבטיח שהמדרגות ישמשו אתכם נכונה ויתאימו לטעמכם. צריך לזכור תמיד שכשמתעסקים בתכנון חלקים בבית שלא מוחלפים כל כמה שנים- כמו מדרגות- שהשקעה כספית ומתן תשומת לב לכל פרט ופרט יתגלו כשמשתלמים מאוד בטווח הארוך. 

מבחינת ההרגשה האישית שלכם, אתם צריכים להרגיש בנוח עם העיצוב, לדאוג שבחרתם בפריט שלא ימאס עליכם ולהיות מרוצים מהתוצאה הסופית . גם מבחינה כלכלית, בחירה בעיצוב מדרגות שמשתמר טוב לאורך שנים ארוכות היא נכונה יותר אפילו אם תצטרכו להשקיע מחיר גבוה. 

  

נשאלת השאלה, למה כדאי לשים לב בבחירת מדרגות לבית? 

מבנה המדרגות שאתם הולכים ליישם בבית 

האם אלו מדרגות בעלות צורה בסיסית ומוכרת, או שמא מדרגות ספירליות, לולייניות או במבנה שבלול? בחירת מבנה המדרגות תלויה בראש ובראשונה במבנה הבית ובמיקום המדרגות. מעבר לכך, יש להתאים אותן לאנשים שעומדים לעשות בהם שימוש יום יומי. המדרגות חייבות להיות פרופורציונליות בגודלן ובמבנן לחלל, ובעלות גישה נוחה. 

מדרגות לולייניות לדוגמא הן בעלות יתרון משמעותי במבנן מאחר והן תופסות מעט מאוד מקום במרחב, אולם הן מסורבלות יותר ולא מתאימות לשימוש של אנשים מבוגרים וילדים. 

האם למדרגות יהיה שימוש נוסף? 

לחלק מהאנשים אזור המדרגות הוא פרקטי בלבד, ואילו אחרים מעוניינים במדרגות שישמשו כאמלנט עיצובי או אזור אחסון נוסף. צריך לזכור שמדרגות מחומרים ועיצובים שונים דורשים תחזוקה גבוהה יותר, ועל כן יש לשקול מה הם השימושים החשובים בעיצוב המדרגות. כמובן שנרצה להתאים את המדרגות לסגנון העיצובי של הבית. אם הבית מעוצב בעדינות הרי שמדרגות גדולות וגסות יכערו את החלל ולא יתאימו לעיצוב ולהפך. לעיצוב כפרי נוכל להשתמש במדרגות בשילוב עץ ואבן, ולמראה מודרני ונקי אפשר להתאים מדרגות זכוכית. את העיצוב נשדרג באמצעות הוספת מעקה מסוגנן התואם את המדרגות ואת סגנון העיצוב של הבית. הרבה פעמים נוכלו לראות מעקות עם עיטורים, סלסולים ואלמנטים עיצוביים נוספים התורמים לעיצוב הכללי. וכמובן, אי אפשר לשכוח מהבטיחות. 

כמה דברים שנרצה לשים לב אליהם כדי לוודא שהמדרגות שבחרנו בטוחות וישארו יציבות לאורך זמן: 

  1. מדרך- אולי לא דבר שחושבים עליו ראשון, אך מדרך נכון על המדרגה בהחלט יכול לחסוך לנו נפילותכואבות ומסוכנות. צריך לשים לב שיש מספיק מקום לכף הרגל לדרוך בנוחות ושקל לעלות ולרדת ממדרגה למדרגה. כמו כן, חשוב שהמדרגות לא יהיו חלקות לגמרי ושיהיה בהן איזה שהוא חספוס שיעצור אותנו מהחלקה ונפילה. 
  1. יציבות – לבדוק שהמדרגות חזקות ויציבות לשימוש בהם.לאנשים מבוגרים שהיציבות שלהם כבר לא כמו פעם, ולילדים קטנים שאוהבים לרוץ ממקום למקום, יש לדאוג שהמדרגות יהיו יציבות ולא יהוו סכנה. 
  1. מעקה- לא משנה כמה יפה המעקה שאתם רוצים, הוא קודם כל צריך להיות בטיחותי.יש לוודא שהמעקה יתמוך בנו בעלייה או בירידה וימנע נפילה או מעידה בגרם המדרגות (בעיקר בקרב מבוגרים). שימו לב שגובה המעקה והמרווחים בו בגודל המתאים, במיוחד אם יש ילדים בבית. 
  1. דאגו לתאורה טובה באזור המדרגות.תוכלו להתאים תאורה צמודת רצפה, קיר או תלויה מהתקרה, העיקר שהמדרגות יהיו מוארות בכל חלקן ויאפשרו עלייה וירידה נוחה גם בשעות הלילה. אין לזלזל בחשיבות שבבחירת מדרגות. מעבר להקפדה על הבטיחות, העמידות והפרקטיות, למדרגות יש גם שימוש עיצובי חשוב מאוד לבית. 

בחירה נכונה של מדרגות יכולה לשדרג פלאים את העיצוב ולהעניק לבית שלכם תחושה מלכותית ויוקרתית. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם