logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

איך לבחור צבעים לדירה

רבים חושבים שבגלל שיש לנו ארץ עם חודשים ארוכים של שמש, עדיף לעצב את הבית עם חללים קרירים שמקנים אווירה מעט ניגודית וזאת הסיבה שלבן הוא צבע המועדף ברוב הבתים. אבל המיתוס הזה מתחיל לקבל סדקים בשנים האחרונות, כי אווירה קרירה ניתן להשיג בדרכים רבות ולא רק בלבן שהוא דיי משעמם. 

היום בתהליך עיצוב הפנים ניתן לבחור צבעים לדירה משפע הגוונים והצבעים בשוק ולהתאים אותם במדויק לסגנון העיצוב ואופי החלל. צבע הקיר הוא פרמטר חשוב בעת עיצוב הבית והוא נותן את הטון לכל סגנון. לכל קיר צבוע יש נוכחות חזקה והוא יכול ליצור אופי משל עצמו אפילו ללא ריהוט כלל. 

 

התאמת צבעים לחלל 

 

כשמעוניינים לעשות עבודה של צביעת דירה חושבים על ההרמוניה של הצבעים בחלל ואיך הצבע על הקיר הולך להתחבר לשאר עיצוב הבית או הדירה ולכל הפרמטרים בחדר. רצוי מאוד שהוא יתאים לריהוט, לנוף שהוא מכיל מבחוץ, לווילונות או לכל גוון וצבע שבולטים בחלל. היום ניתן להיעזר במניפה של צבעים כשרוצים להגדיר צבע ולוקחים בחשבון שההרמוניות יכולות גם להיווצר גם בסתירה של צבעים, לא הכל מוכרח להיות באותו הצבע. החיבור לצבע חייב להיות אישי כאילו אתם הייתם מוכנים ללבוש אותו עליכם. 

 

 

נקודת אחיזה בחלל ובסגנון 

כשאתם מעצבים את הסלון והחלל תבדקו לפני הצביעה מה גובה התקרה, את סוג וצבע החלונות ומה צבעי הנוף שנשקפים מהן, האופי של החלל שלכם ועוד. כל אלו עוזרים מאוד לבחור את הצבע הנכון שמתאים לחלל. כך תוכלו לזהות גם את הסגנון של החלל: ים תיכוני, קלאסי, מינימליסטי, מודרני ועוד. אפשר להיעזר גם בחוברות וספרות מקצועית כדי לבחור גוון או דגם שמתאים לסגנון של החלל. 

 

תמיד לשמור על פרופורציות 

 

גם אם אתם רואים חתיכה של צבע שהיא דוגמא קטנה, אל תשכחו שאצלכם היא הולכת להיות פרוסה על הקיר כולו, תבחנו אם זה אכן יכול להתאים. גם וילונות חשוב לבחור לפני עבודת הצביעה כדי שלא יהיה משהו שיכול לגרום לכם להתחרט על הצביעה. חשוב לזכור שצבע זה מעין שפה שאנחנו משוחחים אתו מידי יום כשאנחנו נפגשים עם החלל שלנו בדירה וחשוב שיהיה לנו קשר נעים ורגוע עם הצבע שעל הקיר, שנחייה אתו בשלום ובלי להתחרט. 

 

 

 

גשו אל המומחים 

יש מעצבי פנים רבים שיכולים לייעץ לכם על הגוון או הצבע הנכון לצביעה של הדירה שלכם. נהוג כי מעצבי הפנים מגיעים לביתכם משוחחים אתכם על הסגנון והאופי של הדירה ויוצרים בעזרתכם פלטה של גוונים שמתאימים לאופי הדירה. כמעט לכל סגנון אפשר להוציא בין 3 – 5 גוונים שיתאימו וכך הבחירה הופכת להיות הרבה יותר קלה.

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם