logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

איך מעצבים קיר כוח? הטיפים שלי לעיצוב קיר דומיננטי אצלכם בבית

קיר כוח, או קיר דומיננטי, הוא קיר מרכזי בחלל עליו מוסיפים אלמנטים עיצוביים כדי להוסיף עניין, אופי ואלגנטיות לעיצוב. ישנן דרכים רבות ליצור קיר שכזה, אך חשוב לעשות זאת בדיוק וטוב טעם כדי להבטיח שהחלל יראה מאוזן וקוהרנטי. 

מהם הכללים ליצירת קיר כוח יפה ונכון? 

1) כדאי לדעת מראש איך יראה החלל, מהו הקו העיצובי שלנו ולאן כל פריט ריהוט הולך. תכנון וסדר יעזרו לנו למנוע עומס חזותי בעיצוב הקיר ויבטיחו שהקו העיצובי של הקיר ימשיך בצורה טובה את שאר החלל. 

2) יותר זה פחות – נרצה להימנע מלהעמיס על הקיר בצבעים, דוגמאות וטקסטורות. צריך לזכור שהקיר יכול להיות בעל השפעה דרמטית גם בשימוש בגוונים עדינים ואלמנטים רכים. בנוסף נרצה להתמקד בקיר מרכזי אחד ולא להתפזר לעיצוב של מספר קירות נוספים. 

3) תהיו גמישים בבחירת הקיר – לפעמים דווקא התמקדות בעיצוב מסדרון, קיר צר או צידי יחמיאו יותר לחלל מאשר קיר ארוך וגדול. הבחירה הנכונה תלויה גם בחלוקת הבית הפנימית, כיווני האור ומשתנים אחרים. לכל בית המבנה והאופי שלו, לכן נרצה לוודא שהקיר אותו בחרנו לעצב ישתלב בעיצוב ויחמיא לחלל. 

4) נסו לשלב בין עיצוב הקיר לבין קו העיצוב הכללי בחלל לצורך יצירת מראה קוהרנטי. אם בחרתם בעיצוב מודרני לשאר הבית לא תמיד יתאים קיר עם חיפוי לבנים/עץ, ואם בחרתם במראה עדין וצבעים רכים, קיר כהה ודרמטי יכול להיות חריג מידי. תוכלו להשתמש ברהיטים לטובתכם, למשל בעזרת עבודות נגרות שישתלבו לצד או על גבי הקיר, מקומות אחסון ומדפים, רהיטים שיתאימו בצורתם ובגוונם לקיר ועוד. כך תוכלו להפוך את הקיר הדומיננטי ליפה וגם פרקטי. 

דוגמאות ורעיונות לעיצוב קיר כוח ייחודי ומעניין: 

1) חיפוי עץ – ניתן לחפות את הקיר בסרגלי עץ (לייסטים), אשר בדרך כלל מותקנים במאונך, מרצפה עד תקרה. המראה הארוך והנקי משווה לחדר תחושת גובה ומרחב בחלל. לסרגלי העץ מראה פשוט ועדין שמשתלב טוב עם סגנונות רבים, אך עם זאת מכניס צבע, אור וטבע לבית. 

2) שימוש בקרניזים דקורטיבים – אלו אותם עיטורים לבנים בולטים וארוכים שלרוב מודבקים בצמוד למפגש בין התקרה לקיר. לעיתים נהוג להדביק אותם לאורך הקיר בחלק האמצעי-תחתון וליצור חלוקה של הקיר בשני גוונים. 

דרך נוספת להשתמש בהם לטובת קיר כוח, היא ליצור מהם מלבנים וצורות גאומטריות שונות שיכסו את הקיר ובכך להעניק לחלל מראה אלגנטי ומלכותי. את הקרניזים עצמם ניתן לצבוע בגוונים שונים ואף בגוון הקיר אם ברצוננו ליצור מראה נקי ומעודן יותר. 

3) קירות גבס מעוצבים – שיטה נוספת ומרעננת ליצירת קיר דומיננטי בחלל. 

הכוונה בקיר גבס מעוצב היא לעבודות גבס בולטות שבאות על גבי הקיר, שבעזרתן מעצבים על הקיר מבנים גיאומטריים, מדפים, שקעים, עיטורים וכדומה. ניתן לצבוע את החלקים המעוצבים בגוון אחר משאר הקיר להדגשת העיטור או אפילו להתקין תאורת לדים בשקעים שיצרנו בגבס. 

בעבודה עם קירות גבס כאלו השמיים הם הגבול ואפשר לעצב אל תוך הקיר מבנים ועיטורים רבים עדינים ואלגנטיים או בולטים ודרמטיים. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם