logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

איך משתמשים באשליות ליצירת הרגשה של מרחב בחלל?

בחללים קטנים האתגר העיקרי הוא לגרום להם להיראות כמה שיותר פתוחים ומרווחים. חללי הבית, קטנים ככל שיהיו, עדיין צריכים להיות פרקטיים, לענות על הצרכים שלנו ולהרגיש נעימים ומזמינים. נכון שאי אפשר לתקן בקסם את החלל ולהרחיב אותו, אך בהחלט אפשר לגרום לו להיראות כזה. 

הנה כמה דרכים פשוטות שיהפכו את החלל מקטן וצפוף לגדול ומרווח הסוד ליצירת הרגשת מרחב הוא אור. 

כמה שיש יותר אור שנכנס לחלל ומוחזר ממנו, כך תגדל תחושת המרחב. 

צבע- חובה להשתמש בפלטת צבעים בהירה לחלל! צבעים בהירים כמו לבן, בז' בהיר וצבעי פסטל מאירים את החלל, מחזירין המון אור ונותנים לו תחושה פתוחה, מרווחת ושקטה. דרך אחת להשיג זאת היא באמצעות רהיטים מרחפים. כמובן שהכוונה היא לא לרהיטים שבאמת ירחפו בחלל, אלא להרגשה המרחפת שלהם באמצעות ניתוקם מהקרקע. 

ספות- בבחירת ספה תבחרו בספה על רגליים דקיקות וארוכות יחסית, שינתקו אותה מהקרקע ויחשפו מעט את הרצפה. כך הספה תהיה פחות "כבדה" בחדר וגם יותר אור יוחזר לחלל מהרצפה. כמו שעשינו עם הספות, כך כדאי לבחור שולחן דק ועדין בעל רגליים דקיקות שיחשוף את הרצפה וישתלב ברקע. 

כונניות, מזנונים ואחסון – הרימו את האחסון שלכם מהרצפה כדי לפתוח את המעברים ולחשוף יותר מהחדר. 

לדוגמא, אם יש לכם כוננית טלוויזיה עומדת, אפשר להחליף אותה בכוננית"מרחפת" שצמודה לקיר. כמו כן, אם אתם משתמשים בריהוט כבד לאחסון אפשר להחליף את כולו או חלק ממנו במדפים שיחשפו את הקרקע ואת הקירות. חלוקת החלל לאזורים ללא יצירת חציצה, אלא באמצעות משחקים של צבע, רהיטים וטקסטורות. אם לדוגמא תרצו להפריד את חלל הסלון מהמטבח או מפינת האוכל תוכלו להשתמש בצבעים שונים לקירות או בפלטות צבעים שונות. הפרדה זו באמצעות צבעים תעזור לנו להרגיש שהבית יותר מאורגן ומסודר מבלי לגרוע שטח מהחלל לטובת מחיצות מיותרות. 

כמו שימוש בצבע, אפשר להתאים טקסטורות שונות לחללים באמצעות קירות עם טקסטורה מעניינת, טקסטיל, ריהוט ועוד. 

שיטה יצירתית נוספת היא להשתמש בשטיחים. אם לדוגמא תרצו להגדיר את הספה, הכורסאות והשולחן לאזור אחד, תוכלו להשתמש בשטיח שיקבץ את הרהיטים סביבו. שימו לב – השתמשו בשטיח גדול ולא בשטיח קטן! שטיח גדול שיתן הרגשת נפח לחלל. הצבה נכונה את הרהיטים סביבו היא לשים את 2 הרגליים הקדמיות של הרהיט על השטיח והשולחן במרכז. 

חוץ מהכנסת אור ויצירת שקיפות, יש כמה טריקים מעניינים שיגרמו לעין שלנו לחשוב שהחלל גדול יותר ויתנו לנו להרגיש שאפשר להתרווח בנוחות במרחב. יצירת אשליית עומק נרצה לגרום לחלל להראות כמה שיותר רחב מימדים ופתוח. דרך מצויינת להשיג זאת היא בעזרת אמצעים שונים הנותנים לחלל הרגשה גדולה יותר גם מבלי שבוצעו בו שינויים דרסטיים. 

חלונות גדולים- אם קרה לכם פעם שנכנסתם לחדר עם חלון קטן וצר והרגשתם פתאום חנוקים בחלל, תוכלו להסכים שחלונות גדולים נותנים הרגשה פתוחה ורחבה. חלונות גדולים מאפשרים להכניס את החוץ פנימה, ונותנים ליותר אור להיכנס לבית. ככל ששטח זכוכית החלון גדול ושלם יותר ללא קווים וחתכים, כך השקיפות הנכנסת פנימה עוצמתית יותר. 

מראות- אם דיברנו עד עכשיו על החזר אור, הרי שאין פריט שעושה זאת טוב יותר ממראות. בטח אתם מכירים את הרגע הזה בו נכנסים למסעדה או חנות בגדים וכמעט נתקלים בטעות במראה גדולה מתוך מחשבה שהיא המשך של המקום. בעיצוב חללים קטנים המראות מכפילות את המרחב וכך משיגות אשליית גודל. אפשר להוסיף מראות בשלל דרכים. למשל מראה פשוטה, קיר מראות גאומטרי, ארון בגדים עם דלתות מראה ועוד. 

טפט עומק –  טפט זה הוא בדרך כלל טפט עם ציור הנותר אשליה תלת ממדית רחוקה כמו לדוגמא טפט נוף, שהמסתכל עליו מקבל הרגשה כאילו הוא במקום פתוח. 

משטחים מבריקים – משטח מבריק משקף ממנו את האור ובכך נותן תחושת עומק גדולה יותר ממשטח מט הבולע את האור. זה כולל משטחי ריהוט שונים המפוזרים בבית, ארונות מטבח ואפילו ריצוף. כדאי להשתמש לרצפה בריצוף מבריק ולא מאט מסיבה זו בדיוק! 

יצירת אשליית גובה –  כמו שחשוב העומק במרחב, גם לגובה השפעה גדולה על תחושת המרחב. אם יש לכם תקרה נמוכה או שאתם מעוניינים להשיג תחושת מרחב נוספת, אלה הפריטים שבאמצעותם נשיג אשליית גובה. 

וילונות גבוהים – וילונות מתקרה עד רצפה, מקצה לקצה, אווריריים חצי שקופים שאינם חוסמים מאור היום להיכנס פנימה,  תמיד יתנו תחושת עוצמה וגודל במרחב. וילונות המתחילים ומסתיים עם קו החלון מכווצים את תחושת המרחב. 

אחסון לגובה – אחסון לגובה יאפשר ניצול מירבי של החלל הקטן ויתן תחושה של תקרה גבוהה וקירות ארוכים. נצלו את הגובה לארונות אחסון, לשולחנות כתיבה, מיטות קומותיים ועוד. 

מראות תקרה – מראה תלויה מהתקרה מכפילה את גובה הבית ונותנת תחושה אווריריות ומרחב. 

פסים לאורך –  אלמנטים עם פסים לאורך מגביהים את החלל. ניתן ליצור אותם  צבע, טפט פסים, וילון פסים, חבלים וכל אלמנט שיכול ליצור פסים במרחב.   

פריטים גבוהים וארוכים – השתמשו בפרטים ארוכים גבוהים כמו אגרטל גבוה, תמונות מאורכות, עציצים וכו'.

גופי תאורה צמודי תקרה –  גופי תאורה צמודי תקרה יוצרים אשליית גובה יותר בניגוד לגופי תאורה תלויים הנותנים תחושה של תקרה נמוכה יותר. 

 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם