logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

איך ניצור אווירה בבית?

 קודם כל נסביר מהי אווירה בעולם עיצוב הפנים. אווירה היא תחושה כללית, מדובר במושג המתייחס להרגשה שמקבלים מהבית. אצל כל אחד תחושת האווירה היא סובייקטיבית ואישית. הסיבה שיצירת אווירה בבית חשובה כל כך היא שהתחושה שאתם מקבלים מהבית תלויה בה. אם תרצו בית נעים, חם, ביתי מרגיע או מלכותי ומפואר… הכל תלוי באווירה. 

קודם כל עליכם להבין איזו אווירה אתם רוצים בבית שלכם 

מה ההרגשה שארצה לקבל מהבית? מה בבית יגרום לי לתחושה הזאת? 

אחרי שעניתם לעצמכם על השאלות הללו, הגיע הזמן ללמוד איך לייצר את האווירה הנכונה לכם. 

יצירת אווירה מתחילה בצבע 

לצבעים יש השפעה עמוקה על העיצוב, הם קובעים איך איך תראה התוצאה הסופית וגם משפיעים המון על התחושות שאנחנו מקבלים מהחלל. בקיצור, צבע הוא גורם קריטי ליצירת אווירה נכונה. חשוב להתאים את פלטת הצבעים בה משתמשים בחדר להרגשה שהם יוצרים. אם אתם מחפשים אווירה רגועה, השתמשו בצבעי פסטל עדינים. אם אתם מעוניינים באווירה חמה, שלבו בעיצוב צבעים חמים ובוהקים, ולאווירה דרמטית השתמשו בצבעים כהים, בולטים ודרמטיים. כמובן שכל שילוב של צבע צריך להיעשות במינון מדויק כדי שלא ישתלט על החלל. 

תאורה היא הכלי המושלם ליצירת אווירה 

אין אווירה נכונה בלי תאורה נכונה. התאורה היא מה שנותן לעיצוב שלנו את המראה הייחודי לו. האור מדגיש פרטים חשובים, נותן נוחות בעיניים, ויוצר את המראה השלם של העיצוב. כל פרט קטן בשימוש בתאורה הוא קריטי. מספיק שתבחרו באור לבן על אור צהוב כדי לשנות ב180 מעלות את מראה החדר שעיצבתם. ליצירת אווירה נכונה נצטרך קודם כל להתקין בחלל תאורה פרקטית לשימוש השוטף, שזוהי תאורה הצמודה לתקרה או תלויה ממנה. יש לדאוג שעוצמת האור תהיה מותאמת לחלל אותו אנחנו רוצים להאיר- תאורה חזקה מידי תהיה מסנוורת ואילו תאורה חלשה תחשיך את החלל ותהיה לא נוחה לשימוש. כדי להוסיף לאווירה וליצור תאורה מותאמת לכל שעה ולכל אירוע, נשתמש בגופי תאורה שונים. אפשר להוסיף גופי תאורה בודדים, גופי תאורה צמודי קיר או תאורת רצפה. 

משחק עם הצבעים של האור יכול לתת לנו תוצאות שונות שיביאו אותנו להרגשה הרצויה. אפשר לעבוד על סקאלה של תאורה בצבעים לבן-צהוב ואם אתם נועזים יותר תוכלו לשלב תאורת לדים צבעונית. הכל תלוי בטעם אישי וכמובן מינון נכון ודיוק. 

טקסטיל- המלך של האווירה 

הטקסטיל הוא כלי מצויין המביא לחדר הוד ופאר. שימוש נכון בטקסטיל בחומרים, צבעים וטקסטורות שונות גם יוצר אווירה במראית העין, וגם בתחושה הפיזית. אם נשתמש בחומרים רכים ועדינים נוכל לייצר אווירה רכה, נעימה חמה ועוטפת. שימוש בטקסטיל מחומרים איכותיים עם עיצובים בולטים ומעניינים יכולים לגרום לבית להרגיש מפואר ומלכותי. הכוונה בטקסטיל היא כל מה שהוא בד- וילונות, שטיחים, כריות, שמיכות ועוד. וילונות לדוגמה, הכרחיים בעיניי ליצירת אווירה- הם חוצצים בין הפנים לחוץ ושולטים בכמות האור הטבעי שנכנס פנימה. שימוש בוילונות כהים ואטומים יתן הרגשה דרמטית, מלכותית ואינטימית. 

לעומת זאת, וילונות שקופים/חצי שקופים ובהירים נותנים הרגשה אוורירית, קלילה ורגועה ומאפשרים כניסה של אור טבעי לבית. כריות מוסיפות יופי וצבע בחלל ושטיחים עוזרים לנו לחלק את החלל לאזורים, ובעזרת הכנסת עניין וטקסטורה יכולים לקחת את עיצוב החדר למקום אחר לגמרי. 

אחרי שתכננתם והחלטתם על האווירה שתרצו לקבל מהבית, הגיע הזמן להשתמש בכלים שקיבלתם כדי להפוך את החזון למציאות. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם