logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

בחירת אדריכל מתאים

תהליך של בניית בית או שיפוץ נרחב אינו פשוט. אנחנו משקיעים המון מזמננו ומכספנו לתהליך, כדי להגשים את החלום ולבנות את הבית שתמיד רצינו. אחד מבעלי המקצוע הכי חשובים ומשפיעים בפרוייקט כזה- הוא האדריכל. 

תפקיד האדריכל הוא לעצב ולתכנן את המבנה עצמו. בסופו של יום לאדריכל שנבחר יש השפעה נרחבת על התוצאה הסופית, ולכן אנחנו תמיד נשאף לעבוד עם אדריכל שיגלה רצינות ומקצועיות ושבאופן האישי תהיה בינינו דינמיקה טובה ושיתוף פעולה. כדי לבחור את האדריכל הנכון, התחילו מפגישת היכרות ותיאום ציפיות כדאי אפילו להציב לעצמכם פרק זמן לטובת פגישות עם מספר אדריכלים שבחרתם. התרשמו מהסברת הפנים, הרצינות והסבלנות אשר כל אדריכל מגלה כלפיכם. הקפידו לתאם עימו ציפיות לגבי אופי הסגנון שברצונכם להקנות לביתכם ותדאגו לבחור בעל מקצוע שיש ביניכם הבנה הדדית. 

שימו לב – ישנם אדריכלים מצוינים אשר מתמחים בסוג מסוים של בנייה אדריכלית וחלשים בשאר. עליכם לתאם ציפיות ולברר עם האדריכל האם הוא מנוסה בבניה האדריכלית אשר מעניינת אתכם. 

תיק פרויקטים 

בקשו מהאדריכל להראות לכם תמונות של עבודות אותן ביצע. שימו לב שהתמונות אותנטיות ואינן תמונות מעוצבות ע”י תוכנות מחשב. אדריכלים רבים נוהגים לקשט את אתר האינטרנט שלהם בתמונות השראה מעוצבות של פרוייקטים אשר לאו דווקא בוצעו על ידם ונועדו למשוך מתעניינים. אין בכך דווקא דבר רע, אך כאשר אתם כבר מגיעים לפגישה, התמונות חייבות להיות אמיתיות ולא מעוצבות. מומלץ אף לבקש מהאדריכל לספק עבורכם מספרי טלפון של לקוחות קודמים שלו אשר אופי השיפוץ או בניית ביתם דומה לפרויקט שברצונכם להתחיל. התייעצו עימם וקבלו חוות דעת. 

חיסכון בעלויות 

לעיתים אדריכלים נוטים לשים דגש על התכנון והעיצוב, אך אדריכל טוב ידע להשתמש בכלים מודרניים, ולתכנן באופן מושכל כך שיחסוך לכם בעלויות וגם ימנע מכם שיפוץ ותיקונים נרחבים בעתיד. כמו כן, דעו כי אדריכל טוב אמור להוריד מכם עבודה ולהתמודד בעצמו עם חלקים רבים בפרוייקט. בחרו באדריכל שיודע לבצע מספר משימות בעת ובעונה אחת מבלי להתפזר, לפספס חלקים עיקריים או לתת לכם לטפל בהרבה מהעבודה. 

זמינות ומענה 

האדריכלים צריכים להיות זמינים עבורכם בזמן שאתם תקבעו, ולא להפך. תקבעו את מועד הפרוייקט ובחרו באדריכל שיהיה זמין באותו פרק זמן. האדריכל שאתם בוחרים בו בסוף לא אמור "למרוח" אתכם על כל דבר ועניין, ועליו בתור נותן שירות להיות זמין עבורכם. כמובן שלא מדובר על כך שיתן מענה בכל יום ושעה, אך הזמינות והמענה שלו בהחלט חשובים. זכרו כי פרוייקט שיפוץ או בנייה לוקח זמן רב, של חודשים עד שנים, ועליכם להיות בקשר רציף עם האדריכל לכל אורך התהליך. כדי לעבור תהליך נעים חשוב לעבוד עם בעל מקצוע שמספק לכם מענה בעת הצורך ושיש ביניכם תקשורת טובה. 

הצעת מחיר 

אדריכל מקצועי ואחראי תמיד יגיש לכם הצעת מחיר מפורטת לעבודה. על הצעת המחיר לכלול את הפרטים הבאים: לוח הזמנים המלא של העבודה, עלות הסקיצות, עלות העבודה בהשגת האישורים המתאימים, התנאים להפרת חוזה וכו’. הצעת מחיר מפורטת מעידה על רצינות ועשויה לשמש כביטוח במקרה של הפרה של אחד מסעיפי החוזה. מומלץ לבחור אדריכל בעל אהבה ותחום, אמביציה ואסרטיביות, אשר עדכני לגבי מגמות שונות בעולם האדריכלות והעיצוב, כך שאתם תקבלו את התוצאה המקסימלית בתמורה לכספכם. 

ולסיכום אל תשכחו, תקשורת טובה והבנה הדדית בינכם לבעל המקצוע שמלווה אתכם חשובות ומעידות הרבה על האחראיות, הרצינות והמקצועיות של האדריכל איתו תעבדו. אם לא תתפשרו בדרך, תמצאו את האדריכל המתאים לכם, וכך תוכלו לעבור תהליך שיפוץ נעים ומוצלח. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם