logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

בחירת צבע בחלל הבית

במסגרת תהליך של עיצוב ושיפוץ, נגיע תמיד גם לשאלת הצבעוניות בחלל. במקרים מסוימים נחליט על צבעוניות בולטת יותר, ובמקרים אחרים נלך עם צבעוניות רגועה ומסורתית. זה תלוי כמובן בסגנון האישי של דיירי הבית, ובהתאמה למבנה ותכנון החלל עצמו.

צבע הקיר בהתאמה לחלל:

כשאנחנו מעצבים בית, הרבה פעמים לא נייחס תשומת לב רבה או משמעותית לקירות. אבל למעשה, הקירות הם בין האלמנטים הבולטים יותר הנמצאים בחלל. ברוב הבתים בארץ, אנחנו יכולים לראות בעיקר קירות לבנים, בלי הרבה ייחודיות, מה שמפספס בעצם את היתרונות שקירות צבעוניים יכולים להביא אל החלל.

חשוב מאוד להתאים את צבע הקיר לעיצוב הפנים הכללי של החלל, הוא צריך להתאים לריהוט הנמצא בחלל, וכמובן לאווירה שאנחנו רוצים ליצור בחדרים.

מומלץ לחשוב ולתכנן מראש את צבע הקיר, מכיוון שבסופו של דבר הוא ישפיע על מראה החלל הסופי וכמובן על האווירה הכללית שיחוו הדיירים והאורחים.

עיצוב פנים יחידת הורים, חדר שינה ומקלחת | מעצבת פנים - מיטל צימבר

 

צבע כיוצר אווירה:

שימוש נכון בצבע בתוך החלל מאפשר לנו בעצם לייצר אווירה מגוונת, בכל חלקי הבית, בהתחשב בכללים הבאים: 

  • הצבעים משפיעים על תפיסת הגודל של החדר – לכל צבע יש השפעה על תפיסת המרחב שלנו, וחשוב לקחת את זה בחשבון בבחירת צבעים לקירות. כשאנחנו מביטים באופק, חלק מתפיסת העומק והמרחקים שלנו בעצם תלוי מהשינוי בגוונים שאנחנו רואים. צבעים בהירים יותר, בגווני לבן וירקרק, מעבירים תחושה של מרחב פתוח, וצבעים חמים יותר מעבירים תחושה הפוכה של מרחב אינטימי ועוטף יותר. כך גם אם נרצה לייצר תחושה של חלל גדול ורחב, בחדר קטן, נעדיף להשתמש בצבעים וגוונים בהירים, וההיפך. מה שנקרא יצירת אשליה בעזרת צבע.
  • פונקציונליות של החדר – הצבע צריך להתאים לשימוש בחדר עצמו. מכאן, שנעדיף למשל לצבוע את המטבח והסלון בצבעים חמים יותר, שיתנו לנו תחושת חמימות ובטחון כשאנחנו אוכלים, וצבעים שקטים ומרגיעים יותר בחדר השינה (רואים את זה הרבה במסעדות, למשל, שחלקם הגדול צבוע בגוונים חזקים של אדום).
  • קן עיצובי אחיד מחבר – חשוב מאוד שיהיה חיבור עיצובי בין כל חלקי הבית, ולכן, גם אם אנחנו מעצבים כל חדר בצורה שונה, עדיין צריך שיהיה חיבור בין כולם, ואת זה אפשר לעשות בצורה נהדרת עם צבעי הקירות. כך שגם אם בכל חדר יהיה סגנון עיצובי ורהיטים בסגנון שונה, צבע הקיר יאחד בין החדרים השונים וייצור קו אחיד בכל הבית.

עיצוב חדר הורים מודרני | מעצבת פנים - מיטל צימבר

 

לסיכום:

לפני תהליך עיצוב או תכנון, מומלץ תמיד לחשוב גם על האווירה שרוצים לייצר בחללים השונים, ולתכנן בהתאם את צבעי הקירות. זה ישפיע משמעותית על התחושות וההרגשה האישית שלכם, בכל פעם שתיכנסו לחלל.

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם