logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

בחירת ריצוף לבית

בחירת ריצוף לבית אולי לא תמיד נשמע כמו דבר חשוב, אבל צריך לזכור שהבלטות שנבחר צריכות להמשיך איתנו לעוד הרבה שנים. 

ישנו מבחר גדול של אופציות מהן אפשר לבחור ריצוף. צריך לבחור גודל, צורה, צבע, סגנון הרשתות השונות מציעות מגוון רחב ובדרך כלל המוכרים בחנות יזרקו עליכם מושגים שונים כמו חיתוך לייזר, גלזורה ועוד מילים שלא יהיו לכן מוכרות. אפשר ללכת לאיבוד בקלות. איזה ריצוף יתאים לסגנון הבית? האם הריצוף שנקנה יהיה שימושי? יחזיק הרבה שנים ויהיה עמיד? 

בין אם הלכתם לחנות או פניתם לקבלן, חשוב שתכינו את עצמכם ותלמדו כמה כללים חשובים לבחירת ריצוף. עיצוב הבית מושפע מהבדלים בצבעים, מרקמים וגדלים שונים של ריצוף. שימו לב למראה שמקבלים במבנים ישנים שהריצוף בהם הותקן במאה שעברה לעומת הריצוף בעידן המודרני שלרוב יהיה לבן או בצבע בהיר ניטרלי אחר, מבריק יותר ובעל בלטות גדולות משמעותית. אפשר לשים לב איך מרצפות קטנות נותנות תחושה מיושנת וגם מקטינות את הבית. לעומת זאת כשאתם נכנסים לחללים גדולים בסגנון מודרני המרצפות יהיו לרוב גדולות במיוחד. הסיבה לכך היא שגודל המרצפת מותאם לגודל החלל. 

אם תרצו לתת תחושה רחבה בחלל מומלץ להימנע מבלטות קטנות במיוחד ולדאוג שגודל הרצפות יתאים לגודל הבית. כמו לגודל, גם לצבע ומרקם יש השפעה רבה על העיצוב. לדוגמה, בית בעיצוב מודרני ישלב לרוב ריצוף נקי, חלק ומבריק בצבעים בהירים וקרים כמו לבן, אפור בהיר או אפילו שחור. 

סגנון כפרי משתמש יותר בריצוף אבן טבעית בגימור מט או לפאטו ובסקאלת צבעים חמימים בגווני חום, בז' וכו'. 

גם לבלטה עצמה מרקם או דוגמא ייחודית לה. חשוב מאוד שלא ליצור עומס עם עיצובים כבדים או מרקמים שלא תואמים את הסגנון, במיוחד אם הבית שלכם עמוס או קטן מלכתחילה. אולם, במידה וסגנון העיצוב נקי אפשר להכניס בלטות "מעניינות" יותר כדי לתת טאץ' ייחודי לעיצוב. כל החלטה כזאת, צריכה להיעשות בחישוב ומינון נכון. 

כדי לבחור ריצוף שיחזיק לנו לאורך שנים צריך לרכוש אריחים מסוגים וחומרים נכונים. הרצפה שלנו עוברת הרבה. אנחנו דורכים עליה, גוררים רהיטים, מנקים בחומרי ניקוי חזקים ולפעמים גם שורטים או משפשפים אותה בטעות. לכן, כדאי לשים לב לדרגת השחיקה של האריחים שנבחר – דירוג אשר מעיד עד כמה מחזיקים האריחים לאורך זמן. 

ככל שמספר הדירוג גבוה יותר, כך הריצוף יותר עמיד וחזק. חשוב להבין מה אורח החיים שלכם ולא להתפתות לרכוש אריחים רק לפי יופי הריצוף או המחיר. תזכרו, רכישת רצפות היא משהו שנעשה כמעט תמיד פעם אחת בלבד. כדאי להשקיע ולחפש את המוצר הנכון לכם, בעל אורח חיים רב, כדי שתמנעו מתקלות ואכזבה בהמשך! 

 סוגי האריחים נחלקים לשניים: ריצוף טבעי או ריצוף מלאכותי. 

ריצוף טבעי 

הכוונה לריצוף טבעי הנחצב באדמה, כמו שיש, צפחה, גרניט (ולא גרניט פורצלן). לריצוף טבעי יש מראה מרשים שנותן לבית מראה יוקרתי במיוחד וברק טבעי. בכל זאת, לריצוף טבעי יש חסרונות- מחיר גבוה, דרגת שחיקה נמוכה, דורש תחזוקה גבוהה אחת לכמה שנים והוא סופג בקלות לכלוך כמו כתמי צבע, קפה ועוד בנוסף, בגלל שמדובר באריח טבעי, יהיה שוני בגוונים בין האריחים שלפעמים יראה יפה ומיוחד אבל לפעמים יתן מראה לא אחיד. 

ריצוף מלאכותי 

הריצוף המלאכותי מורכב מסוגי קרמיקה שונים, כשהעיקרי הוא גרניט פורצלן. לריצןף מלאכותי מגוון יתרונות- הוא מגיע במבחר צבעים, מרקמים וסגנונות, לעיתים מחירו נמוך יחסית, ודרגת השחיקה שלו גבוהה, כלומר הוא עמיד יותר ונשמר לאורך. החסרונות בריצוף מלאכותי הם שהוא מחייב רוב, מה שתמיד יצרו רווח בין האריחים ויקנה מראה לא חלק, ועלול להיווצר ריצוף קעור או קמור. 

כמה טיפים חשובים לבחירת ורכישת האריחים: 

  1. לעולם אל תבחרו ריצוף על סמך אריח אחד! תבקשו תמיד לראות 6-8 אריחים יחדיו כי התוצאהתראה אחרת. 
  1. בקשו לראות את האריחים על הרצפה (אם מדובר בקרמיקה- שיהיו מסודרים עם רווחים כמו שיהיומסודרים בבית), מאחר שבגלל השתקפות האור והזווית בה מסתכלים עליהם, הם עשויים להיראות שונה מאשר על מתקן תצוגה. 
  1. תמיד הזמינו יותר אריחים ממה שתצטרכו!

אני ממליצה להזמין בערך 15% יותר מהכמות המשוערת, כך שאם נשבר, נסדק, או עלו תקלות לא צפויות, תמיד יהיה לכם ספייר. בנוסף, אם במקרה תעשו בשלב מסויים שיפוצים- וסיכוי גבוה שתעשו- תוכלו להחליף אריח במידה והוא נשבר או נהרס. 

אריחים קונים רק פעם אחת! 

אל תקטינו ראש ואל תתקמצנו בתקציב כדי שתוכלו ליצור לכם בית בעיצוב מושלם, עם ריצוף טוב, שגם ירצה אתכם וגם ישמור על עצמו לאורך זמן. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם