logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

דלת הכניסה לבית

אמנם דלת הכניסה היא לא הדבר הראשון שעולה לראש כשחושבים על האזורים החשובים בעיצוב הבית, אך היא משמשת כמעין סימן הכר, הרושם הראשוני באמת של הבית שלכם. בין אם בבית פרטי או בבניין קומות, נוכל למצוא דלתות כניסה רבות ומגוונות: גודלן, צורתן, הצבע, המרקם ואפילו הידית – כל אחד מהם משמש מעין אלמנט בפני עצמו בעיצוב ויכול להעיד הרבה על מה שמצפה לנו בפנים. 

באופן טבעי, אם אנחנו נכנסים בדלת מפוארת ומוחצנת, נצפה שכך גם עיצוב פנים הבית יראה. אם הדלת יותר עדינה, סולידית או פשוטה, ניתן לדמיין שכך יהיה גם הפנים. אפשר להגיד שהדלת מעידה על אישיות הדיירים עוד מבלי שנכנסו אליהם הביתה. 

כשמעצבים בית פרטי, דלת הכניסה צריכה קודם כל ליישר קו עם הסגנון העיצובי החיצוני של הבית. צריך לדאוג שהיא תמשיך בצורה נכונה את חיפוי הבית החיצוני, הצבעים, שביל הגישה והמדרגות, ובעצם כל אלמנט הקשור אליה ונכנס איתה באותו אזור. גם בפנים הבית יהיה תהליך דומה, ונרצה שהדלת תשתלב בצורה נכונה ומחמיאה עם הקירות, החלונות, והחללים שנמצאים בחזית. 

כאשר מעצבים דירה בבניין, קיימות 2 אופציות – להשאיר את המראה הסטנדרטי והאחיד של הדלתות בבניין, או לשנות את עיצוב הדלת כך שתתאים ותשדר את טעמכם האישי. בחלק מהבניינים אין אפשרות לשנות את דלת הכניסה, כך שכל דלתות הבניין יהיו אחידות, ואילו בבניינים אחרים אפשר לעצב את החלק הפנימי של הדלת כך שתשתלב עם שאר פנים הבית. אפילו בתרבויות שונות מסביב לעולם יש חשיבות רבה לדלת הכניסה. באיזורים כפריים באירופה תוכלו לראות שלל של דלתות כניסה שונות לכל בית, ובתרבויות המזרח דלת הכניסה מסמלת שער, פתח, לאנרגיית חיים, ועל כן הם דואגים למעבר חלק וזרימה טובה בכניסה לבית.   

מספר כללים לבחירת דלת לבית: 

קודם בטיחות 

כדאי לבדוק דלתות אל מול חברות גדולות שיודעות לתת לדלת מנגנון שיחזיק אותה לאורך זמן, בשילוב מנגנון אבטחה מתוחכם שיבטיח ביטחון, גם כשמדובר בדלתות גבוהות, רחבות וכבדות. זכרו כי בסופו של דבר המטרה של הדלת היא להגן על דיירי הבית וזהו פרט שחשוב מאוד להשקיע בו. 

גודל ורוחב – נקבעים לפי גודל הבית. 

דלת הכניסה צריכה להיות פרופורציונאלית לחוץ כמו גם לפנים. כפי שלא נשים דלת רחבה וגדולה בדירה קטנה, כך גם לא נשים דלת בגודל סטנדרטי בכניסה לבית פרטי גדול כמו וילה. 

פרקטיות 

לא נרצה דלת מסורבלת וכבדה, במיוחד כשבאים הביתה ילדים ואנשים מבוגרים ולכן, נרצה לשחק עם הגודל והחומרים(מבלי נתפשר בבטיחות) כמו גם עם איכות הצירים. אם נרצה דלת קטנה יחסית לצורך נוחות, אפשר לשחק עם המראה שלה באמצעות טקסטורות והדפסים. 

סגנון עיצובי 

דלת, לא משנה גודלה, יכולה להיות מסוגננת ולתת אמירה עיצובית. ניתן היום לשחק עם טווח רחב של אפשרויות- חומרים שונים, הדפסים, טקסטורות, טפטים, שילוב של חומרים כמו עץ, פליז, זכוכית, מתכת ועבודות נגרות מרשימות. האפשרויות והחומרים השונים ישמשו אותנו בשילובם בסגנונים עיצוביים שונים,כמו הסגנון המודרני או הסגנון הכפרי. חשוב לשים לב לחסרונות של חומרים מסוימים, כמו עץ שמראהו נהרס בשמש או זכוכית שעשויה לפגוע בבטיחות. 

דלת הכניסה היא השער אל עולמכם האישי אך גם הדרך להביע את עצמכם כלפי חוץ. בין אם אתם מעוניינים להקרין את האישיות שלכם החוצה או מעדיפים מראה מעודן וסולידי, הכי חשוב שתעשו את הבחירה הנכונה לכם ושדלת הכניסה תשלים באופן נכון ויפה את הבית שעיצבתם. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם