logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

האם לעצב את הבית בשחור?

על אף שהצבע השחור אהוב על רבים ונעשה בו שימוש נרחב בעולם האופנה, בעולם עיצוב הפנים הוא עדיין נחשב לחריג. ישנן סיבות רבות לכך אנשים מעדיפים שלא לעצב בשחור את הבית שלהם, אך הצבע השחור מביא איתו יוקרה ונוכחות שלא מקבלים מצבעים אחרים ולכן לא פלא שיותר ויותר אנשים רוצים לשלב אותו בחלל. 

מדוע כן כדאי לי לעצב בשחור את הבית? 

שחור הוא צבע פרקטי 

בניגוד לגוונים בהירים, על צבע שחור הלכלוך המצטבר בבית משימוש יומיומי בולט הרבה פחות. ספות, קירות ורהיטים אחרים בשחור ישמרו על מראם הנקי לאורך זמן בניגוד לצבעים בהירים. אם דואגים גם לטקסטורה מחוספסת ולא מבריקה או חלקה כמו שיש או בד עדין, האפקט הנקי יהיה בולט. זה נוגע בעיקר לבתים שבהם מצטבר לכלוך בקלות כמו בית עם ילדים או חיות מחמד. 

שחור משדר יוקרה 

הוא מפואר, מרשים ודרמטי מאוד. כל צבע שתשימו ליד שחור יבלוט ויקבל נוכחות יפה בחלל. אם אתם רוצים בית מעוצב בסגנון יוקרתי ועושר בעיניים, הצבע השחור הוא בהחלט אחת הדרכים להשיג זאת. כמובן שכמו כל דבר בעיצוב פנים, חובה לדעת מינון ומיקום מדוייק לצבע כדי להימנע מתוצאה שתראה רע, חשוכה ואפלה מידי. 

בנוסף, אם תרצו להוסיף צבעים יוקרתיים לבית כמו אדום, כסף וזהב, או שתרצו להבליט אלמנטים שונים בבית, שחור הוא רקע מצויין לכך. לידו צבעים מקבלים נוכחות ואלמנטים אומנותיים כמו תמונות או ציורים נעשים אף בולטים יותר ומקשטים בנוכחותם את החלל. זוהי סיבה נוספת לכך ששחור טוב כל כך בלשדר יוקרה ופאר. 

למי שמעדיף בבית שלו תחושה פרטית, אינטימית ועוטפת, השחור יכול לתת מענה מצוין. 

מכיוון ששחור, בניגוד ללבן, אינו נותן פתיחות ואור, הוא מביא תחושה סגורה ועוטפת. זהו יתרון במיוחד באזורים שבהם אנחנו רוצים להרגיש שמורים ולא חשופים כמו מקלחות ושירותים. אם אתם אוהבים להימנע מההרגשה שסביבת הבית "חודרת" פנימה ומעדיפים את השטח הפרטי שלכם מבודד יותר, שחור בהחלט יכול לתת לכם את ההרגשה הנכונה. 

מה בכל זאת צריך לשקול בעיצוב הבית בשחור? 

אפילו שסוגים מסויימים של לכלוך נעלמים מהעין על רהיטים שחורים, משטחים בצבע שחור נשארים חשופים יותר למכות ושריטות. במיוחד יש להיזהר כשמדובר במשטחים חלקים כמו קירות או שיש. מכה על קיר או משטח תבלוט יותר על משטח כהה ממשטח בהיר. יש גם לקחת בחשבון שאבק ושמן יכולים לבולט במיוחד על משטחים שחורים מכל סוג וזה עשוי לגרום לנו להשקיע זמן רב בניקיון. 

כשמשלבים שחור באזורים רטובים כמו שיש במטבח או שירותים ומקלחת, צריך לזכור שהמים בארץ מלאים באבנית. כידוע לנו, אבנית היא לבנהה ולכן תבלוט במיוחד על משטחים שחורים. כדי להימנע מהצטברות אבנית עקשנית על שיש וקרמיקה צריך להתקין מסנני מים נגד אבנית שיוכלו גם למנוע את הצטברותה על הברזים עצמם ועל כלי מטבח או פריטים אחרים.  

למרות החסרונות, אני בעד עיצוב בשחור. 

ועדיין, כשמאמצים לבית צבע כזה בולט ודומיננטי יש לשמור על כמה כללים. כמובן שהוא חייב להתאים לאופי של דיירי הבית, אך חשוב גם להקפיד על מינון ולשלב אותו במקומות הנכונים. עיצוב בשחור חייב להיות מאוזן תמיד עם גוונים נכונים ותאורה מספיקה שתפצה על החשכה שמביא איתו הצבע! 

אם תשכילו ותשתמשו בשחור בצורה נכונה ומדוייקת תוכלו ליצור בית יוקרתי, מפואר וייחודי. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם