logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

החשיבות בבחירת חלונות לבית

חלונות הם אחד האלמנטים בחלל שמעניקים לו את האופי שלו. ככל שהחלון גדול יותר ושקוף יותר, כך יכנסו למרחב שלנו יותר אור טבעי, אוויר והנוף שבחוץ. חלונות הבית הם מהדברים הראשונים שהעין קולטת עם כניסתנו למרחב. לא בכדי שחלון בכל חדר וכיווני אוויר הם פרמטר כל כך עיקרי בהערכת שווי הדירה. מיקום וגודל נכון של חלון יכול לתת גם לדירה קטנה וצפופה הרגשת מרחב ואווירה נעימה. 

מעבר לחשיבות החלונות בבית שלנו, הם מהווים אלמנט עיצובי משמעותי בתכנון ובנראות הסופית. גם במידה ואתן גרים בבניין דירות בו אין בידכם יכולת לשנות את גודל וצורת החלון, תוכלו לבצע שינויים בסוג החלון ובנראות שלו כדי לחולל שינוי משמעותי בדירה. לעומת זאת אם אתם גרים בבית פרטי, נצלו את האפשרות לתכנן את החלונות שיחמיאו לחלל ויכניסו המון אור ואוויר טבעי. תכנון החלונות צריך להיעשות כבר בשלבים הראשוניים כדי למנוע מצב בו תאלצו להתפשר על התוצאה. 

על מה נתעכב בבחירת ותכנון חלונות? 

ראשית, כמובן שיש להתחשב בחלק הפרקטי. השינויים והבחירות תלויים בטווח התנועה שלנו, כלומר אילו מודולציות ושינוים נוכל לערוך במבנה הבית כדי להשיג את התוצאה הרצויה, והאם הם אפשריים וריאליים מבחינתנו. כיווני אוויר ואור הם חלק חשוב בהחלטה לגבי סוג החלון וגודלו. אזורים פחות מוארים כמו כיוון צפון ידרשו חלון גדול יותר המאפשר כניסת אור מרבית, ואזורים מוארים מאוד כמו דרום ידרשו הצללה מתאימה לאורך היום. 

את גודל וסוג החלון נתאים לחלל ולא להפך. 

בחדרים קטנים יותר או בחדרים בהם נרצה פרטיות כמו חדרי שינה ואמבטיה, נתכנן מפתחי חלון קטנים יחסית, לתחושת הגנה ואינטימיות. לניצול טוב של החלל בחדרים צפופים או פעילים כמו מטבח וחדרי שינה נעדיף לרוב חלונות הזזה מאחר והם מאפשרים מרחב תנועה וניצול מקסימלי של המרחב. 

בחירת זכוכית החלון 

אם לבטיחות, נוחות, או אמירה עיצובית, יש השפעה גדולה מאוד של סוג הזכוכית שנבחר על התחושה הסופית במגורים בבית. בחירת זכוכית החלון צריכה להתאים לאזור מגורים, למיקום הבית, לכיווני האוויר ולצרכים שלנו בבית. לדוגמא, אם אתם חיים באזור מגורים רועש או זקוקים במיוחד לשקט שלכם, יותר ממומלץ לבחור בזכוכית אקוסטית שתחסום רעשים מבחוץ ותתן לכם שקט ושלווה בבית. אם אתם דואגים לבטיחות ויש לכם ילדים קטנים, ישנם סוגי זכוכיות עמידים בשברים. בדומה לכך, אם אתם גרים באזור חם או קר במיוחד תרצו זכוכית עם בידוד שתאפשר לשמור על מזג האוויר הנעים בבית ולמנוע מהקור והחום הכבד להיכנס פנימה. 

ועכשיו לחלק העיצובי 

מספר אלמנטים קובעים את הסגנון העיצובי של החלונות.. צורת המפתחים – מעצבת את החלל. צורת המפתח משפיע רבות על הסגנון העיצובי הנקבע לבית, ויכול לקחת אותנו לעולמות עיצוב שונים ומעניינים. מפתח חלון מרובע הוא הסוג הקלאסי הנפוץ בבתים המודרניים. לעומת זאת מפתח בצורת קשת הוא יצירתי ומעניין ויכול להוסיף המון לאמירה העיצובית. סוג המסגרת – עובי המסגרת, החומר שממנו היא עשויה והצבע שלה הם חלק מקביעת הסגנון העיצובי של החלון. כל צבע וחומר יקח אותנו למקומות אחרים. מסגרת שחורה מתכתית תתן לנו מראה תעשייתי או אירופאי, מסגרת לבנה עדינה תתאים לסגנון מודרני נקי, ואילו מסגרת עץ תתאים במיוחד לסגנון כפרי ותעניק אופי ייחודי ומעניין לבית. 

חלון יכול להפוך לאלמנט מרכזי בעל נוכחות ואמירה, אם יודעים לשלב אותו נכון בחלל ובקו העיצוב. יש אינספור דרכים להפוך חלון פשוט לאמירה עיצובית. מצורת המפתח, סוג הזכוכית ועד המסגרת, כל פרט ופרט חלון יביא איתו חלק חשוב בעיצוב הסופי. אל תחסכו בחלונות. כמובן שהכל אמור להעשות בטוב טעם, אך אור טבעי תמיד יכול להוסיף לכל חלל חשוך. ניתן לחשוב שחלונות הם חלק שולי וטריוויאלי, אך הם הרבה יותר מכך. חלון מכניס לנו אור, אוויר, טבע ותחושה טובה הביתה. עיצוב נכון של חלון יכול לקחת חלל פשוט ומשעמם ולהפוך אותו לפיס עיצובי ייחודי שאין שני לו. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם