logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

הכל זה טיימינג – מה הזמן הנכון להתחיל שיפוץ?

יש סיבות רבות לכך שמשפחה רוצה לערוך שיפוץ, ובשביל כל אחד תהליך השיפוץ נראה קצת שונה. לכן, טבעי שלכל לקוח יהיו השיקולים שלו בנוגע לתקופה בה הוא מעדיף לשפץ. 

איך תדעו מהו הזמן הנכון בשבילכם ומהם היתרונות והחסרונות לכל עונת שיפוצים? 

בארץ שלנו שתי עונות דומיננטיות – חורף וקיץ, ולכל עונה מאפיינים משלה אשר משפיעים משמעותית על תהליך השיפוץ. 

שיפוץ בחורף 

עונת החורף היא העונה המבוקשת פחות לשיפוצים, ופה נעוץ היתרון הגדול שלה. הקבלנים והעובדים זקוקים לעבודה ומורידים מחירים, עד כדי כך שנוצרים פערים של 10% ואף 20% בעלויות! ישנה גם זמינות גבוהה יותר לבעלי מקצוע, והסיכוי שתשיגו בעל מקצוע טוב פנוי גבוהה בהרבה מאשר בקיץ. 

אי אפשר לשכוח, שבחורף יש מבצעי סוף שנה רבים כמו בלאק פריידי וכו', אשר מוזילים מחירים גם על חומרי הבנייה וגם על מכשירי חשמל, פרטי ריהוט ועוד. נוסף על היתרונות שצויינו עד כה, בחורף יש יתרון עיקרי שניתן ליישם רק בעונות הגשומות, וזוהי האפשרות לבדוק את עבודות האיטום. נזילות, רטיבות ודליפות הן תקלות נפוצות בתהליכי שיפוץ ועדיף לעלות עליהן בהקדם האפשרי – כאשר הקבלן עדיין נוכח בשטח, יכול לתקן בהקדם ועוד לא נוצר נזק גדול. החיסרון הבולט בחורף הוא כמובן מזג האוויר וימי העבודה הקצרים שעשויים להקשות ולעכב את העבודה. 

שיפוץ בקיץ 

עונת הקיץ היא העונה הפופולרית ביותר לשיפוצים- שעות האור הארוכות והחום מייעלות את ניצול הזמן, מזרזות תהליכים כמו ייבוש חומרים וצבע ובנוסף אין סכנה לגשם ורוחות שיעכבו את העבודה. מהירות ויעילות בעבודה בקיץ חוסכות זמן וכסף רב ללקוחות. דבר נוסף שיכול להוות יתרון למשפחות רבות הוא שלעיתים השיפוץ דורש מהמשפחה לעבור למקום מגורים אחר, מה שיותר נוח לבצע בחופש הגדול כאשר הילדים לא מחוייבים למסגרת בית הספר. אך כמובן, הפופולריות של הקיץ הופכת אותה לעונה מבוקשת במיוחד וזהו גם החיסרון הגדול בשיפוץ בקיץ אין זמינות לקבלנים ועובדים, כך שלרוב נאלץ לתכנן ולסגור על תוכנית שיפוץ זמן רב מראש. 

אז איך תדעו מה נכון לכם – חורף או קיץ? 

התשובה שונה לכל לקוח ולקוח, אך תלויה בעיקר בהיקף השיפוץ שאתם מתכננים לבצע. אם זהו תהליך פשוט יותר שלא דורש מכם לצאת מהבית, כנראה שעדיף לשפץ בחורף – הן מבחינת עלויות והן מבחינת נוחות. לעומת זאת, אם תכננתם שיפוץ גדול ומקיף, תוכלו לקבוע מראש עם אנשי המקצוע השונים ולתכנן את הפרוייקט כאשר עיקרו יהיה בקיץ ותוכלו לעבור יחד עם הילדים בחופש הגדול למקום אחר או לנצל את הזמן לחופשה. לכל אחד העדפות שונות. כאשר ניגשים לשאלה כזאת חשוב לזכור שאתם צריכים לבחור מה שמתאים לכם בהתאם למקום המגורים שלכם, מזג האוויר באזורכם, אפשרויות מגורים, ילדים עבודה וכדומה. 

  

אם נתקעתם ואתם זקוקים לייעוץ או הכוונה – אשמח לבוא לעזרתכם, להביא מהידע והניסיון שלי, וללוות אתכם באופן אישי לאורך התהליך כדי להבטיח שיפוץ נעים ומוצלח.

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם