logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

הכנת הבית ועיצובו לפני מכירה

 

רוב האנשים יחושו במועקה כבר עם התעוררות השאלות על תהליך מכירת הבית/הדירה שלהם. אפילו מי שלוקח מתווך שילווה אותו בתהליך יכול להגיד שמכירת בית עמוסה בהמון לחץ, התעסקות ומחשבות. אצל רוב הישראלים, במיוחד כאלה שלא לוקחים שירותי תיווך, המחשבה מעוררת חרדה ותחושת חוסר נוחות. לא מעט יעדיפו לדלג על המשא ומתן, מיליון הטלפונים והביקורים, וישר לעבור למעמד החתימות. 

כדי לממש את רצונכם ובעצם לזרז ולייעל את תהליך המכירה, יש לשים דגש רב על מראה ועיצוב הבית, ככה שקונים פוטנציאליים יבואו וישר ירגישו שהם חייבים בית כזה בדיוק! 

אז איך מכינים את הבית או הדירה שלנו למכירה? 

  

סדר, ניקיון, ותיקונים! 

חשוב לתקן שברים ופגמים בכל רחבי הבית. בית הרוס בעל פגמים יתן הרגשה של מקום ישן ומתפורר או כזה שיצריך הרבה יותר מידי השקעה, אפילו אם הפגמים יכולים להיפתר בקלות ונראים לכם מינוריים. 

השקיעו בתיקון או החלפת צירי הדלתות, שקעי חשמל, רהיטים וכו’. אם יש לכם קירות מוכתמים, מתקלפים, נזילות וכדומה כמובן שיותר מרצוי לתקן אותם! 

אם אתם צובעים מחדש את הבית לקראת מכירה, אין צורך להשקיע הרבה במחשבה על צבע ועדיף לצבוע בלבן או צבע בהיר ועדין קרוב ללבן. זאת משתי סיבות: האחת היא שהרבה יותר פשוט ללכת על צבע בהיר אחיד והשנייה היא שצבעים מסויימים יכולים להרתיע חלק מהקונים שלכם. 

תדאגו להציג לקונים בית נקי, ומסודר, ללא כתמים ואבק. ההשקעה לפעמים נראית גדולה אבל היא משתלמת גם כלכלית וגם נפשית. 

אל תעמיסו את הבית ברהיטים וחפצים

תזכרו- שטח שווה המון. גם אם הגודל על הנייר לא משתנה, הרגשת המרחב מושפעת מאוד מהתכולה בחלל. אין צורך לרוקן לגמרי את הבית, אבל שימוש עדין בחפצים ורהיטים יעניק לבית תחושת מרחב וימנע הרגשת חנק. שימו לב בעיקר לחפצים התקועים במקומות צרים, במעברים וכאלה שחוסמים תנועה חופשית. הקונים שבאים לבקר צריכים להרגיש הכי בנוח שאפשר ולחוות את מלוא פוטנציאל המרחב. 

תמנעו מחפצים פזורים ברחבי הבית וצרו מקומות אחסון

בלאגן תמיד יוצר רעש לא נעים וגורם לתחושת כאוס וחוסר נוחות. אם אתם רואים שיש הרבה חפצים מפוזרים בבית בלי מקום מסודר כמו כלי מטבח, משחקים, אלקטרוניקה, דאגו לכמה קופסאות אחסון פשוטות  (אפשר גם מאיקאה או חנויות סטוק), רק כדי לסדר בצורה מאורגנת חפצים ולמנוע בלאגן בבית. 

כמו בכל עיצוב בית תאורה נחשבת לגורם קריטי. תפתחו את הבית לאור טבעי מבחוץ כמה שניתן, החליפו תריסים ווילונות כבדים במשהו קליל. 

השלימו נורות חסרות אם יש והתקינו תאורה בעוצמה גבוהה שתאיר ביסודיות את החלל. אם נתקלתם ב”שטח מת”; שלא מגיע אליו אור, שקלו להשקיע בגוף תאורה נוסף לאותו חלל. תוכלו למצוא גם גופי תאורה במחירים סבירים ובמבצע, אולי אפילו פרט שישמר אתכם בדירה החדשה. החלק העיקרי הוא הארת הבית. 

  

עציצים ואקססוריז 

הכניסו את הירוק והחי לבית. צמחיה מוסיפה צבע ותחושה טבעית נעימה. עציץ יכול להיות מאוד מרשים במקום מושך וצמחים מעניינים יתנו צבע ועניין למרחב. 

לא לשכוח כמובן לשמור על המינון ולא להעמיס בעציצים. אם יש לכם אקססוריז מעניינים, יצירות אומנות, חרסינה, או כל פריט מרשים ויוקרתי, כדאי להציב אותו לתצוגה בבית. כמובן שצריך לשלב אותו בצורה חכמה בעיצוב ולא להעמיס מידי על החדרים. 

 

תמונות משפחתיות – רצוי או לא? 

בעיקרון אין עניין רב בהשארת תמונות משפחתיות בבית. העמסה של תמונות על הקירות או על המקרר יכולה ליצור דווקא הרתעה אצל הקונים. 

מה בכל זאת מותר? 

אם יש לכם תמונה גדולה ומעניינת אפשר להשאיר כדי ליצור עניין בקיר. מבין התמונות המשפחתיות אפשר לבחור כמה בודדות, מעניינות או ניטרליות, ולפזר ברחבי הבית. מותר ואפילו מומלץ לרכוש תמונה מעניינת או ציור גדול כדי לקשט את אחד מקירות הבית במידה ואין לכם כזאת. כמובן שאין צורך להשקיע ואם בוחרים לרכוש פריט כזה, אפשר למצוא דברים זולים יחסית בשווקים ורשתות לבית. 

 

טקסטיל 

טקסטיל כמו וילונות, מפות, שטיחים, יכול להכניס צבע בחלל אך עלול ליצור עומס וקשקוש. 

השתמשו בהם במינון נכון ובצבעים נכונים. התקינו וילונות רכים, בהירים וקלילים שיתנו תחושה נעימה ויכניסו אור לבית. במקומות בהם יש לכם שולחן או מזנון מעניין ותרו על המפה ואפשרו לרהיט לדבר בעד עצמו. במקומות אחרים אפשר להוסיף ראנר שגם יחשוף את הרהיט וגם יכניס צבע ועניין. אם מדובר ברהיט ישן או לא יפה, בהחלט רצוי לכסות אותו במפה. 

 

והמרכיב הסודי ביצירת בית מושך – ריחות 

גם אם לא תמיד מורגש, ריח הוא אחד החושים הכי חזקים בטבע האנושי, ויכול להוות גורם מכריע מבלי שתדעו. 

חשוב מאוד להימנע מריחות לא נעימים- ריח חנוק עובש, אבק, רטיבות, צרכים של בעלי חיים… כל אלה יתנו לקונים הפוטנציאליים שלכם תמרור אזהרה גדול שירתיע אותם מאוד. 

לעומת זאת, ריחות נעימים מאוד משפיעים לטובה על האווירה והארומה במקום. נקו את הרצפה ואת המשטחים עם חומר ניקוי ריחני, אך לא בעל ריח "חומר ניקוי" חזק. 

 

פזרו נרות ריחניים או מפזרי ריח בבית בזמן ביקור הקונים

אור הנר וריחו יעשו תחושה חמימה ונעימה. בחרו בריחות עדינים וטובים שרוב האנשים יתחברו אליהם. אופצייה נהדרת נוספת היא ריח של אפיית עוגות שמרים או וניל שנותנת תחושת בית. מי שאפייה היא לא הצד החזק שלו יכול לקנות מאפה מוכן בסופר ורק לחמם רגע לפני או להתיז מרסס בריחות וניל. צרו לקונה חוויה ריחנית וייחודית שתגרום לו לזכור לטובה את הבית שלכם להרבה זמן. 

 

לסיום, חישבו על הרוכשים שלכם כעל עצמכם 

מה הייתם רוצים לראות ולהרגיש בזמן שאתה באים לרכוש דירה? כשאתם מבקרים בבית מה דוחה ומה מושך או מרגש אתכם? אם תפעלו לפי עצות אלו, תוכלו להגדיל באופן משמעותי את יכולות המכירה שלכם ולמשוך בהצלחה קונים פוטנציאליים. 

המון בהצלחה! 

 

 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם