logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

המטבח שעשה את הדירה – הצצה לתהליך עבודה

המטבח נתפס מאז ותמיד כאחד החללים החשובים במרחב הביתי אך בשני העשורים האחרונים ניכר שהוא מהווה בהם את הציר החשוב והמרכזי ביותר. התרבות הקולינרית שמוסיפה להשתרש בעולם, וכאן בישראל בפרט, מביאה רבים להשקיע בתכנונו, עיצובו, בטכנולוגיה ובמוצרי החשמל שמשולבים בו שהופכים את העבודה לחוויתית, יעילה וקלה מאי פעם. לא בכדי הפך המטבח ממקום שרק מבשלים בו למקום מפגש בו המשפחה מבלה זמן איכות יחד, זהו המקום בו הילדים מכינים שיעורים וזהו המרחב הקז'ואלי בו אנחנו נהנים לארח חברים וקרובים.

המטבח שעשה את הדירה – הצצה לתהליך עבודת שיפוץ ועיצוב פנים לדירה בגוש הגדול, בתל אביב - מיטל צימבר

תהליך תכנון מטבח המותאם בדיוק על פי צרכיכם הוא מהמורכבים ביותר בפרויקט מכיוון שהוא טומן בחובו שלל היבטים שצריך לתת עליהם את הדעת בו זמנית: ארגונומיה, פונקציונליות, אחסון חכם ופרקטי ובחירת קונספט מדוייק שיהלום את סביבת המטבח ולפיו גם תקבע בחירת הצבעים והחומרים. לאלה תוסיפו את ההיבט התקציבי, לוחות הזמנים וזמני האספקה של הספקים השונים והרי לכם אתגר של ממש.

האלטרנטיבה השפויה היא להעזר בשירותיה של מעצבת פנים, לה הכלים, ההבנה והניסיון בתחום ולשם כך אנחנו כאן. לאורך השנים יצרנו עשרות רבות של מטבחים ובתוך כך למדנו במדויק על מה יש לתת דגש, מהן העלויות של כל פרט ופרט וכיצד משלבים את הנדבכים השונים בצורה הרמונית ומדויקת בחלל.

כבר בשלבים הראשונים אנו מבצעים בירור צרכים מקיף בנוגע להרגלי וצרכי הבישול של הלקוחות: כמה סירים וכלי מטבח יש לכם, כמה אנשים נמצאים בחלל המטבח בו זמנית, מהי התדירות בה אתם מארחים ועד כמה מורכבות הארוחות שאתם אוהבים להכין. שאלות אלה ורבות נוספות יהיו עבורנו לעזר רב על מנת לתכנן את המטבח המושלם עבורכם.

בתוך כך, במרבית הבתים בישראל, המתוכננים כ- open space, המטבח מהווה חלק אינטגרלי מהאגף הציבורי. כפועל יוצא עלינו המתכננים מוטלת המשימה ליצור דיאלוג בינו לבין הפונקציות הנוספות בחלל והפריטים שמרכיבים אותן על מנת לייצר מרחב מגובש וזרימה אופטימלית בין האיזורים השונים.

תוכנית נגרות לתכנון מטבח 
(לחץ להגדלה)

תוכנית נגרות לתכנון מטבח (1) - עיצוב דירה הגוש הגדול, תל אביב   תוכנית נגרות לתכנון מטבח (2) - עיצוב דירה הגוש הגדול, תל אביב

בתהליך התכנון ועיצוב אנו דואגים ליצור מרחב כמה שיותר נוח ויעיל לעבודה. חשוב לזכור שהמטבח מתפקד כ"מפעל ייצור" לכל דבר לכן נדאג בין השאר לשמור על המשולש הקדוש של מקרר-כיור-כיריים. סידור נכון של האלמנטים הללו הוא קריטי לתפעול קל ואפקטיבי ולפניכם דוגמא להמחשה: מהמקפיא אנו מוציאים את הבשר, משם אנו מניחים אותו על משטח ההנחה להפשרה, לאחר מכן מעבירים לכיור לשטיפה וניקוי, משם הוא עובר למשטח ההכנה ובשלב הכמעט אחרון עובר לכיריים לבישול. בהיבט זה תכנון נכון של משטחי העבודה הוא קריטי: משטחים קטנים מידי יגרמו לעבודה להיות איטית, מסורבלת ופחות יעילה לכן נדאג לתכנן כמה שיותר שדות משטחים ובדגש על כאלה שנמצאים בסמוך לכיור ולכריים.

בד בבד ניתן דגש רב לתכנון יחידות אחסון ומזווה שמתוכננות בהתאם למידותיהן המוסכמות של פריטים ומוצרים הקיימים בשוק ולאלה שאתם מתעתדים להעביר איתכם למטבח החדש. כך לדוגמה נתאים את הארונות והמגרות על פי קטרי הצלחות, אורך הסכו"ם, גובה המיקסר ועל פי מידות מוצרים בסיסיים כמו מידה סטנדרטית של אריזת פסטה- הכל נלקח בחשבון. את הנתונים אנו משקללים בכדי ליצור יחידת אחסון דינמית בה לכל מוצר מקום מוגדר מה שלטווח הארוך גם יקל על ההתנהלות היומיומית שתהפוך ליעילה ונוחה ותצריך מכם כמה שפחות להתרוצץ במטבח.

עוד בתכנון ועיצוב המטבח אנו לוקחים בחשבון כי הבית המודרני מנסה להתמודד עם ריבוי פונקציות בחלל שרק הולך ומצטמצם. לכן אנו דואגים ליצור תכנון כמה שיותר מודולרי. למזלנו הרב חברות ומותגים, שמודעים גם הם לאתגר, פיתחו מגוון פתרונות, בהם גם פתרונות פרזול, שמאפשרים לנו המתכננים ליצור עבור הלקוחות מטבח חכם ואלגנטי ממנו ניתן למשל לשלוף תוספת של מדפים, משטחי שולחן ואפילו משטחי עבודה נוספים סמויים מהעין בתוך הרהיט שנגלים על פי דרישה. בנוסף, לצד מוצרי מזון וכלי הגשה במטבח של היום מאוחסנים גם הפריטים שמסייעים בתחזוקתו, כמו המטאטא, היעה והמגב, שמטעמי היגינה ונראות נרצה להצניע. עבור אלה נתכנן יחידות מזווה יעודיות אלגנטיות ומנימליסטיות שתופסות שטח איחסון מינימלי ויאפשרו לחלל להיוותר כמה שיותר נקי, מסודר ומאורגן בכל שלב.

אלו רק כמה דוגמאות מיני רבות שייסיעו לנו ליצור מטבח יעיל במיוחד אך אף מטבח אינו מושלם בלי פינישים יפהפיים ומעוררי השראה. תחום המטבחים מציע שפע בלתי נגמר של חומרים עימם ניתן לעבוד מה שיכול באופן טבעי גם לבלבל.

כחלק מתהליך התכנון נדאג להתאים את נראות המטבח לטעמכם ואופייכם. זהו חלל שללא ספק תבלו בו שעות ארוכות וככזה, ראוי שיהיה לא פחות ממושלם. 

לפרוייקט המלא – כאן

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם