logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

כמה יעלה לי שיפוץ הבית?

 בכל הליך שיפוץ השאלה הגדולה שנשאלת היא מהו התקציב הנדרש לפרוייקט? בכל שיפוץ ישנם שינויים בלתי מתוכננים שמקשים עלינו להכין תקציב מראש ומסבכים את העניינים. לא מעט לקוחות נלהבים לדעת כבר מהפגישה הראשונה כמה יעלה להם שיפוץ הבית, ולכן מזל שזוהי שאלה שניתן לענות עליה די בקלות עוד לפני שנכנסים לעומק הפרויקט. אמנם, חשוב לזכור שהערכה ראשונית אינה מספר מדויק ולתקציב הסופי יילקחו בחשבון משתנים נוספים לפי הצרכים והנסיבות שיעלו. כל הליך שיפוץ הוא שונה וייחודי, ואין לכך טווח מחירים אחיד. התקציב מושפע מאיכות וסוג החומרים הבסיסיים ביותר שיבחרו ועד למצב התשתיות. 

אז מה נקח בחשבון בהכנת תקציב כללי לשיפוץ? 

בדרך כלל, ככל שיעמיק היקף השיפוץ כך כמובן יגדל גם המחיר, אך לעיתים השקעה בשיפוץ מקיף יותר משתלמת לטווח הארוך מכיוון שתפטור אתכם מתיקונים, השלמות ותחזוקה חוזרת בעתיד. דבר חשוב נוסף שיש לזכור, הוא שבזמן השיפוץ ככל הנראה לא תוכלו להמשיך לגור בבית, לפחות לא לאורך כל התהליך. גם מבחינת נוחות וגם בעקבות הסכנה באתר שיפוצים פעיל. כמו כן, מגורים בבית בזמן השיפוץ משפיעים משמעותית על אורך הזמן שלוקח השיפוץ ויכולים לעכב את זמן הסיום. לכן, חלק גדול בתקציב שלכם צריך להתייחס למקום המגורים החלופי שתבחרו- אם יש לכם מקום כזה, מצויין. במידה ולא, תצטרכו לשקול עלויות של השכרת דירה כחלק מהליך השיפוץ. 

 ועכשיו, בואו נדבר קצת על מחירים

העלות הממוצעת לשיפוץ מקיף בחדר האמבטיה היא 30,000 שח. מחיר זה כולל פירוק של: החיפוי והריצוף הקיימים, כיורים וארונות, אסלה ואת פינוי חומרי הפירוק, החלפת אינסטלציה ואיטום, ריצוף וחיפוי מחדש, התקנת ברזים בכיור ובמקלחת וצביעה בחומר מתאים לחדרי שירותים ומקלחות. 

עלות ממוצעת לשיפוץ והרכבת מטבח חדש, היא בסביבות ה- 60,000 שקלים, והיא אינה כוללת מוצרי חשמל, אך כן כוללת: 

ארונות מטבח ומגירות, מזווה, משטח עבודה שיש (לרוב מאבן קיסר), חיפוי קירות, כיור וברז. המחיר הסופי משתנה ותלוי בגודל, איכות, תוצרת וכמות מוצרי החשמל שתרכשו. מחירי מוצרי חשמל קל יחסית לברר וניתן למצוא מחירים ומפרטים מלאים בחנויות ובאתרי האינטרנט שיפוץ מקיף ואיכותי לכלל הבית של דירת 100 מטר לדוגמא, כולל: 

פירוק ובנייה מחדש של קירות, אמבטיה ומטבח, החלפת תשתיות כמו חשמל, תאורה ואינסטלציה, ריצוף כל הבית והתקנת חיפוי בחדרי אמבטיה ובמטבח, התקנת כלים סניטריים וברזים ושפכטל וצבע לכל הבית. מחיר שיפוץ כזה, הוא החל מ-200,000 שקלים. למה החל מ- ולא מחיר ממוצע? מכמה סיבות: האחת היא, שבכל בית מצב תשתיות שונה. לפעמים על החלפת צנרת או חשמל באותו סדר גודל יהיה פער מחירים גדול בגלל מצב הבנייה הקיימת. במהלך שיפוץ יכול לעלות צורך ידוע או צורך שהתגלה לאחרונה בהחלפת וחיזוק תשתיות הבנייה, פינוי אסבסט, שינוי העיצוב בהתאם ליסודות והבית ועוד. הבדל משמעותי נוסף מגיע בעקבות כך שהמחיר הניתן לא כולל מוצרי חשמל, ריהוט, טקסטיל, אקססוריז, חפצי נוי וכדומה. פריט ריהוט אחד בודד יכול לעלות כמו שיפוץ מטבח שלם, ואותו דבר יכול להיאמר על טקסטיל או מוצרי חשמל- במיוחד אם אתם מחובבי הטכנולוגיה.   

אז בסופו של דבר, כמה יעלה לי השיפוץ? 

הכל מתחיל ונגמר בתקציב. שיפוץ בית לא חייב לכלול תמיד החלפת תשתיות, שבירת קירות והתקנת גופי תאורה. הוא תלוי ביכולות וברצונות שלכם להשקיע, והמחיר אינו נקבע לפי היקף השיפוץ שיעשה אלא להפך. נכון שלא ניתן לחזות את העתיד, אך עם תהליך נכון, ובניית תקציב טובה ומדוייקת, תוכלו להשקיע סכום ריאלי ומקיף לכל תחום ועניין שישמור אתכם מהפתעות לא נעימות בדרך. 

האם זה אומר שלא תשיגו את בית החלומות שלכם? 

ממש לא! בשביל זה אני כאן. לכל אורך תהליך השיפוץ אלווה אתכם, אכיר את הצרכים והרצונות שלכם, ואשתמש בכל פתרון ורעיון יצירתי כדי להבטיח שבסופו של יום תוכלו להרגע ולהנות מהבית שתמיד רציתם. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם