logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

לפני שמתחילים – קצת על תכנון שיפוץ

 כשמתחילים תכנון שיפוץ, רבים מאיתנו נוטים ללכת לאיבוד עוד לפני שניגשים לעניין. מי שעבר שיפוץ בעבר  יודע כי תקופת השיפוץ היא אחת מהתקופות הצפופות והלחוצות ביותר, ולא במפתיע לאור המשימות הרבות הנלוות לתהליך השיפוץ. כדי לעזור לכם להתכונן בצורה נכונה לתהליך השיפוץ, מומלץ להתחיל מחלוקת התכנון לשלבים. 

אילו שלבים יהיו בתכנון העבודה? 

שלב הגדרת מטרות השיפוץ – שיפוץ כללי, שיפוץ חדרי אמבט, חללי מטבח וכדומה, 

שלב רישום העבודות המתוכננות – מה צריך להוריד, להוסיף, לשנות לגמרי, וכו' 

שלב בחירת קבלני השיפוץ 

ושלב תמחור העבודה – הכנת תקציב לפי תמחור שלבי העבודה לפרטי פרטים. 

מאחר ולאורך תקופת השיפוץ תדרשו לקבל לא מעט החלטות העלולות להשפיע בצורה ניכרת על אופן ביצוע העבודות, מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע בטרם תחילת העבודות, או לחילופין, לשכור את שירותיהם של מנהלי פרויקטים המתמחים בליווי הליכי שיפוץ. 

במידה ואין באמצעותכם את היכולות הכלכליות לניהול התהליך על ידי איש מקצוע חיצוני, הקפידו ללמד את עצמכם כמה שיותר אודות אופן הליכי השיפוץ באמצעות קריאת מאמרים ברשת, התייעצות, לקיחת דוגמא מאחרים וכדומה. 

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים? 

מיד עם קבלת ההחלטה בנוגע לרצונכם לבצע הליך שיפוץ בשטח המגורים אותו רכשתם או בבית בו אתם מתגוררים, תצטרכו להכין את עצמכם, לאגור אנרגיה, ולגשת לעבודה. אמנם לא מדובר בעבודה פיזית אם אתם לא לוקחים חלק בתהליך השיפוץ בשטח, אך בהחלט מדובר בעבודה ארגונית המחייבת אתכם לתכנן לפרטי פרטים את הליך השיפוץ. ולפני שאתם פונים אל בעלי המקצוע השונים, קחו רגע להגדיר מראש מהי הערכת הזמן המשוערת שלכם לסיום העבודות. 

קבעו תאריך יעד לסיום עבודה ובנו לוח זמנים המפרט את כל צרכי העבודה. בשלב זה כדאי להגדיר גם את תקציב השיפוץ העומד לרשותכם. 

הגדרת התקציב – תאפשר לכם לנהל בהצלחה את הליך השיפוץ, בחירת אנשי המקצוע ורכישת החומרים הנכונים לכם בהתאם לתקציב העומד לרשותכם, ובהתאם ליכולותיכם הכלכליות. בצורה זו תמנעו מעצמכם לסיים את תהליך השיפוץ עם חור בכיס או חובות מיותרים. 

לאחר הגדרת התקציב הכללי העומד לרשותכם, בצע הערכה גסה של חלוקת התקציב לתחומים השונים. אלו המשתנים העיקריים אליהם יש להתייחס בחלוקת התקציב: 

עלות חומרי הגלם ומוצרי הבנייה והשיפוץ, עלות העבודה (בעלי מקצוע, ספקים, אישורים), עלות הניהול (קבלן שיפוצים, מנהל פרוייקטים) ובלת"מים (מקרים בלתי מתוכננים כגון: תקלות שהתגלו במהלך העבודה, חריגות לא צפויות מהתקציב וכדומה). מומלץ לשמור בערך 15% מהתקציב לצרכי בלת"מים 

הכי חשוב – תכנון 

תהליך השיפוץ מחייב אתכם לתכנון מוקפד ביותר לפרטי פרטים. ראשית, הגדירו במדויק מהי מטרת השיפוץ שלכם ומה תרצו לקבל בתוצאה הסופית – מהם הצרכים שלכם מהבית, מהי האווירה שתהנו ממנה בבית ועוד. 

מדידות מדויקות הן שלב קריטי לתכנון טוב. בצעו מדידות של אזורים לפי כל צרכי השיפוץ שלכם ולפני התחלת העבודה. לתכנון פרוייקט מוצלח מומלץ להיעזר בחברים ומשפחה שעברו הליך דומה ועם בעלי מקצוע מתחום השיפוץ 

או מעצבי פנים, כדי לשמוע ולהכיר בפני מה אתם עומדים. כך תוכלו להתכונן טוב יותר מראש, לבצע הערכות מדוייקות של חלוקת העבודה ולהכין את עצמכם בפני בלת"מים עתידיים. במהלך ההיוועצות עם גורמים אלו, רשמו לעצמכם את כל ההערות המקצועיות והערות הביניים הניתנות לכם. 

תהליך השיפוץ הוא תהליך מפחיד, מורכב ועמוס, ולכן לא מפתיע שרבים מאיתנו נרתעים ממנו כבר בשלב התכנון. 

אני פה כדי לעזור לכם להתגבר על הפחד ולהגשים את החלומות שלכם. בין אם אתם רוצים ייעוץ קצר או הכוונה ואוזן קשבת שתלווה אתכם בתהליך, תוכלו לפנות אליי ואענה בשמחה. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם