logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

מהו עיצוב פנים אקלקטי?

עיצוב פנים אקלקטי הוא תחום בעיצוב המשלב בין מגוון תקופות וסגנונות שונים. לרוב נראה שילוב בין עיצוב מודרני- מהעולם החדש לבין עיצוב מהעולם הישן. דוגמאות נפוצות לכך הן שילוב של מודרני עם כפרי, מודרני עם וינטג’, או מודרני עם קולוניאלי. בעיצוב חדש עם ישן נאגד מסגנונות העיצוב השונים אלמנטים החולקים מאפיינים דומים וניצור סגנון עיצובי משותף. 

רבים נוהגים לחשוב על עיצוב פנים אקלקטי כעיצוב מסורבל ומפוזר, כזה שזורק לחלל אחד פריטים מסגנונות שונים באקראיות במטרה להביא לידי ביטוי את הרצונות של הלקוח אך ללא התחשבות במוצר המוגמר. 

בניגוד לדעות השליליות, סגנון עיצוב אקלקטי הוא דווקא מהסגנונות המעניינים והמתוחכמים ביותר שיש לעולם עיצוב הפנים להציע. עיצוב פנים קלקטי הוא צעד נועז שנעשה במטרה נועז לבטא את אישיותו של הלקוח וליצור סגנון ייחודי יצירתי. בכדי שנייצר חלל הרמוני וייחודי בחיבור בין הסגנונות, נשתמש במוטיבים שונים שידריכו אותנו בדרך לעיצוב אקלקטי נכון ומדוייק. 

משחק של ניגודים 

דווקא הניגוד בין האלמנטים מהעולמות השונים יעזור לנו להביא לאיזון בחלל. 

נתמקד בחיבור ישן-חדש וחומרים ומרקמים מהעולמות השונים. נדאג שיהיה קשר בין האלמנטים המנוגדים שבחרנו כך שהם ישלימו זה את זה בצורה מיטבית. ניישם את הניגוד בסגנון האקלקט באמצעות צבע, מרקם, חומר וצורה. נמתן את את החלל באמצעות מוטיבים מקשרים ונגדיר סגנון עיצובי אחיד. 

חיבור בין תקופות 

לתוך העיצוב נשלב פריטי אומנות וריהוט היסטוריים, שמהווים מזכרת או ניתנו בירושה ונושאים ערך רגשי ונוסטלגי. זאת לצד פריטים חדישים מהסגנון המודרני אשר מאופיינים בקווים חדים, נקיים ומינימליסטיים. שילוב חכם של פריטים מיושנים יצור לכם בית בעל ערך סנטימנטלי שמאפיין אתכם ויתרום להרגשה ביתית ומזמינה. בנוסף לזאת, הכנסת פריטים היסטוריים ועתיקים תגרום לעיצוב להיות מובדל וייחודי לבית שלכם. המודרניזציה לעומת זאת, תעניק מראה אסתטי ויוקרתי במיוחד לבית ותגדיר לבית סגנון עיצובי איכותי. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם