על עיצוב פינת אוכל אפשר לדבר רבות, אך השאלה היא איך נדע להתאים לנו ולבית שלנו פינה שתהיה נכונה לבית, לדיירים ולעיצוב הכללי? 

עם מבחר כה רב של אפשרויות וסגנונות, לעיתים ניתן ללכת לאיבוד ולפספס הזדמנות ליצור פינת אוכל נהדרת לבית. צריך לזכור שמראה הוא לא הכל, ופינת אוכל בראש ובראשונה צריכה להיות נוחה ושימושית גם ליומיום וגם לאירועים מיוחדים ואירוח. 

אז איך תדעו לבחור? הנה 5 כללים שיעזרו לכם במציאת פינת האוכל בשבילכם 

  1. התחשבו בגודל החלל

לפני שתרוצו לחנויות, כדאי לכם לדעת מה הגודל המתאים של פינת האוכל ביחס לחלל. 

הדבר האחרון שתרצו הוא שולחן שיגלוש מהשטח שלו לסלון או למטבח, או להפך, שולחן שיראה פתאום קטן מדי ובודד ביחס למקום. לכן חשוב לעשות מדידות ולקחת בחשבון שמסביב לשולחן יבואו כיסאות שהגישה אליהם צריכה להיות נוחה ומסודרת. דמיינו לפי המידות בחלל איך תרצו לסדר שולחן וכסאות כך שתוכלו לגשת אליהם בקלות, והאם תרגישו נעים לאכול עליו. קיימות היום בשוק פינות אוכל עגולות נהדרות, קומפקטיות, שאולי ביומיום לא מספקות מקום ל20 אנשים אבל כאשר הן נפתחות יש הרחבה משמעותית. 

  

  1. על איזה צורך באה פינת האוכל לענות

בבתים רבים היום פינת האוכל לא באמת משמשת את הדיירים בשגרה. הרבה אנשים נוהגים לאכול במטבח, על אי או אפילו על הספה בסלון. נכון שהכי מומלץ לאכול אל מול שולחן בצורה מסודרת, ולכן יש לשאול את עצמכם איך תדאגו לכך שפינת האוכל תתן לכם את המענה הנכון. אם פינת האוכל היא אזור האכילה היחיד או העיקרי בבית, חשוב לדאוג שבראש ובראשונה היא תתן מענה לדיירי הבית באופן שוטף, לפני שחושבים על אורחים ואירועים מיוחדים. 

כמובן שאופציה מצויינת היא בחירה בפינת אוכל נפתחת שתתן לכם גישה נוחה לשולחן האוכל ביום 

יום וגם תשמש לאירוח בסופי שבוע ובחגים. אם פינת האוכל באה בנוסף לאזורי אכילה אחרים, אפשר לבחון מבחר רחב יותר של אפשרויות לפינת אוכל. כמובן שבכל מקרה חובה להתחשב בעיצוב, במיקום ובגודל החלל. 

  

  1. מבנה מיקום פינת האוכל

ישנם בתים שאזור פינת האוכל מתוחם וברור. אם יש אזור מתוחם בצורה מלבנית, הרי שהכי טבעי לשים פינת אוכל מלבנית. ואולם, באזורים לא מתוחמים, בעלי צורה ריבועית או לא מוגדרת, יש אפשרויות רבות לפינת אוכל- עגול, מרובע, אליפסה ועוד. כל עיצוב צריך לבוא בהתאם לחלל הנתון ולסגנון העיצובי של שאר הבית. 

  1. מיקום פינת האוכל ביחס לחלל

מיקום פינת האוכל מאוד קריטי בבחירת גודל ומבנה פינת האוכל. אם פינת האוכל ממוקמת במעברים היא יכולה להוות מכשול בהתנהלות שוטפת ואפילו להביא לפגיעות גופניות, בעיקר אם יש בבית אנשים מבוגרים או בעלי קושי אחר בהתניידות. לכן, בבתים שבהם פינת האוכל ממוקמת במעבר בין אזורים, תמיד עדיף למקם פינת אוכל עגולה המאפשרת זרימה והתנהלות חופשית סביבה במרחב. 

  

  1. סגנון עיצובי

הסגנון העיצובי הוא הכלל האחרון החשוב בבחירת פינת אוכל שתתאים למרחב ותשתלב בהרמוניה עם הסגנון העיצובי שבחרתם לבית. כאן יש לבחור את החומר, הצבע, הגימור והשילובים. אם אתם רוצים קלילות במרחב בסגנון מודרני יותר אפשר לבחור בשולחן זכוכית שגם, בזכות שקיפותו, יתן מראה יותר קליל ויצור תחושה של חלל גדול יותר. שולחן עץ טבעי יתאים לעיצוב בסגנון כפרי, או קלאסי מודרני. שולחן בצבע טון מתאים לעיצוב בסגנון הייטקי, מינימליסטי ומודרני. 

רגלי השולחן הם אלמנט חשוב בקביעת הסגנון העיצובי 

רגליים ישרות מחומרים קרים כמו מתכת כסופה או שחורה יתאימו לסגנון המודרני, ואילו רגליים מעוגלות עם אלמנטים או רגלי עץ יתאימו לסגנון פרובנס כפרי. כמובן שכסאות הישיבה הבאים עם פינת האוכל צריכים להתאים לשולחן ולעיצוב כדי ליצור תוצאה סופית נכונה. חשוב לבחור בכסא נוח, עם ריפוד נכון, שיתאים גם לחלל וגם ישלים בצורה טובה את סגנון השולחן וסגנון העיצוב. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם