logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

מה ההבדל בין אדריכל ומעצב פנים? ואיך נדע לבחור ביניהם?

לאחרונה תחומי האדריכלות ועיצוב הפנים הגיעו לקדמת הבמה, ואנשים רבים פונים לעזרה בעיצוב בית החלומות שלהם מתוך הבנה של החשיבות שביצירת חלל שנעים להם לחזור אליו בסוף היום או לארח בו משפחה וחברים. 

ועדיין, לא פעם המפגש הראשון עם הלקוחות מתחיל בבלבול. האם אני זקוק לאדריכל או מעצב פנים? ואולי בכלל מלבישת בתים? 

אני כאן כדי לעשות סדר ולעזור לכם לבחור בצוות הנכון ביותר לעיצוב הבית שלכם. 

 

מה הוא אדריכל וכיצד הוא משתלב בתכנון הבית? 

אדריכל הוא בעל מקצוע מוסמך אשר מרכיב ומלווה את תוכנית הבנייה עצמה. 

תפקידו העיקרי בתחום הוא תכנון מבנים שלמים- חזיתות הבית, מבנה הבית, השתלבות המבנה החדש בסביבה ועוד. 

כמו כן, האדריכל מתאם את נושא הרישוי מבחינת הגשת התכניות של הבית לוועדות התכנון והבנייה, עד לקבלת היתר הבנייה. במידה ואתם מתכננים בנייה או תוספות בנייה, אתם זקוקים לאדריכל שילווה את הפרוייקט. אדריכל הוא איש מקצוע מורשה המוכר על ידי הרשויות. תוכלו לבחור באדריכל בעל תואר ראשון או הנדסאי אדריכלות, כאשר הנדסאי ראשי לתכנן מבנה עד 4 קומות. 

  

במה תורמת מעצבת הפנים? 

ליווי של מעצבת פנים מתבצע באופן צמוד ואישי בניגוד לאנשי מקצוע אחרים. מטרתי כמעצבת פנים היא לדייק את תכנון פנים הבית ולעצב אותו כך שיתאים לחיי היומיום שלכם כמשפחה ולצרכים ולרצונות שלכם מהבית, במטרה להוציא לפועל את בית החלומות שלכם. 

לדוגמא- תכנון מקומות אחסון, אזורי משחק לילדים, אזורי אירוח, איזורים משפחתיים ועוד, מבלי להתפשר בעיצוב. 

בנוסף, נבצע יחד התאמה מדויקת של צבעים וחומרים בבית ומחוצה לו- כדי להקנות את האווירה הרצויה. בעצם, מטעם תפקידי אני מעניקה ליווי צמוד ללקוחותיי ודואגת שבסופו של תהליך הבנייה המשפחה תקבל איזור שמותאם לה בדיוק. 

חשוב לדעת- שיתוף פעולה מוצלח בין האדריכל למעצבת הפנים הכרחי כבר מתחילת התהליך כדי להביא להשגת כל היעדים בתכנון הבית. 

במידה ותשכילו לשתף מעצבת פנים כבר מתחילת התכנון, תוכלו לחסוך לא מעט כסף עבור תשלום לאדריכל על תכניות שמבצעת מעצבת הפנים בכל מקרה, כגון חשמל ותאורה, נגרות, אינסטלציה, מיזוג, פריסת קירות ועוד. 

לקוחות רבים גילו בשלב מאוחר מדי שהפרויקט שתוכנן אינו בדיוק מה שרצו או דמיינו בהתחלה וחסרים פתרונות להרבה צרכים בבית. בשלב זה מעצבת הפנים צריכה לתכנן מחדש עבודות, דבר שלוקח זמן וכסף. 

לכן שת"פ בין אדריכל ומעצבת פנים מההתחלה הוא הפתרון הנכון. 

בשיתוף פעולה בין אדריכל למעצב כאשר כל אחד נותן את נקודת מבטו על המבנה- חוץ ופנים, הלקוח מקבל את התוצאה הנכונה והמיטבית לו. עם חלוקת סמכויות נכונה השילוב אינו אמור לעלות יותר במידה והוא קורה מתחילת תכנון הפרויקט ובנוסף יחסך לכם לא מעט כאב ראש בחזרה ותיקון של תכנון לקוי. 

הטאץ' האחרון: הום סטיילינג – הלבשת בתים 

עיקר העיסוק בהום סטיילינג הוא הלבשת הבית מבחינת טקסטיל (וילונות, כריות, שטיחים), טפטים, פרטי עיצוב שונים, אומנות ועוד… 

  

במידה ותרצו ניתן להחליט על תקציב לעיצוב חלל מסוים ומלבישת הבתים תגיע עם פריטים שאספה בחנויות במיוחד כדי לסדר את החלל, לרוב בשיתוף פעולה עם מעצבת הפנים שלכם. 

הלבשת הבית הינה שלב חשוב שבא לעטוף יחד את כל העבודה שהושקעה בשיפוץ או בבנייה. האנשים העוסקים בה הם בעלי טעם משובח, ניסיון ולעיתים הכשרה של כמה חודשים שעברו. 

אם אתם מצפים לתוצאה סופית כמו במגזינים ובתוכניות העיצוב, הדבר כרוך בהלבשה נכונה תוך בחירת פריטים מתאימים מבחינת צבעים ופרופורציות ביחס לחלל שעיצבנו, אשר מעניקים את הסיומת המדויקת לפרויקט. 

 

 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם