logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

מכניסים צבע לחיים

בעולם עיצוב הפנים ובכלל צבע הוא אנרגיה. 

מה הכוונה באנרגיה? 

הצבע מכתיב לחללי הבית השונים את האווירה השוררת בהם. בין אם הוא מכניס אפלוליות, צעקניות או אור, הצבע הוא מה שנותן את התחושה המיוחדת והייחודית בחלל ומכאן שיש לו גם השפעה רבה על האנרגיות בבית. 

אם לא די בזאת, קיימים היום מחקרים רבים שמוכיחים כי קיים קשר עמוק בין הצבעים אליהם אנחנו נחשפים בחיי היומיום לבין הרגשות והאמוציות שאנחנו חווים. צבע יכול לעורר כעס, שמחה, רוגע, עצבנות, שעמום ועוד שלל רגשות. אם כן, השפעת הצבע על חיינו באה לידי ביטוי בדרכים רבות ומגוונות ולכן בעיצוב פנים הצבע הוא הרבה יותר מקישוט. הוא מה שמכתיב את אופי הבית, את האווירה ואפילו את אורח חיי היומיום שלכם. כפי שאתם בוחרים את צבע הבגדים שלכם לטעמכם, כך גם את צבעי הבית יש להתאים במידה שתהיה נוחה לעין ולנפש. 

בחירת הצבעים לבית 

קודם כל תשאלו את עצמכם איזו אנרגיה אתם רוצים לתת לבית שלכם? האם תרצו בית נעים, חם, מרגיע, או דומיננטי, בולט ואפילו מעט צעקני? תעדיפו אווירה דרמטית או נקייה וחסרת צבע? 

לדעתי הכי נכון לבחור במשפחת צבעים שתגרום לכם להרגיש בנוח ולשלב אותה אינטליגנטיות בעיצוב הבית. בואו נכיר את סוגי הצבעים יותר לעומק. 

צבעי הלבן, השחור והאפור 

צבעים אלו נחשבים לרוב צבעי בסיס, אולם בעיניי כמעצבת פנים הם אינם צבעים כלל. זאת מפני שחסר בהם הפיגמנט שהופך את שאר מניפת הצבעים לכה ייחודית ומקושטת. הצבע הלבן וכמותו לעיתים גם הצבע השחור, מצוי כבסיס לצבעים בעלי פיגמנט, ואילו האפור הוא השילוב בין השניים. הצבעים הללו מהווים בסיס מצויין להוספת צבע בגלל הקונטרה שהם נותנים לצבע שמדגישה אותו. אולם, יש להשתמש בהם במינון נכון. חדר לבן לחלוטין ישדר קור וחוסר אנרגיה. בעיניי בתים המעוצבים בלבן בלבד הם כמו מוזיאון ריק – קרים וחסרי אופי. לחדרים לבנים לחלוטין יכולה להיות אפילו השפעה בריאותית שכן הם נוטים להגביר כאבי ראש ובחילה. הלבן אולי מסווה עצמו כרך ועדין אבל במינון גבוה הבהירות העוצמתית שבו עשויה להעמיס על החושים.   

צבעי הפסטל 

הצבעים בהירים, הנמצאים בחלקה העליון של המניפה. תראו צבעים בהירים ודהויים מעט כמו תכלת, בז', לילך ועוד. לרוב צבעים אלו בקושי מורגשים ועם זאת הם מכניסים צבע עדין וקוהרנטי שיוצר אווירת רוגע ושלווה. צבעים אלה מתאימים לחדרים עדינים ורגועים כמו: קליניקות, מרפאות, חדרי שינה וכו. 

צבעים כהים 

הצבע הופך להיות יותר דומיננטי ככל שמתקדמים במניפת הצבעים על הנייר. צבעים כמו כתום, אדום וצהוב נחשבים לצבעים מעוררי אנרגיה ומעניקים שמחת חיים. השפעתם בחדר משמעותית והם יכולים להביא עניין ואנרגיה חיובית מצד אחד, ומצד שני אי שקט. במידה ובחרנו להכניס צבע דומיננטי מאד לחדר, 

חשוב לשים לב לשני פרטים חשובים: 

מינון- במידה וצבענו קיר בצבע בולט חשוב לבחור קיר אחד בלבד. רצוי לבחור בקיר לא גדול או שיש בו חלון. 

מיקום– במידה ושילבנו צבע דומיננטי בקיר בחדר השינה רצוי לשים אותו בגב המיטה כך שלא יפריע למנוחת הדיירים.

 צבעים דומיננטיים ועליזים מתאימים בעיצוב לילדים (כמו חדרי משחקים לילדים וגני ילדים), בעיצוב מסעדות ומטבחים (התגלה כי הצבע האדום מעורר תיאבון) ואף בעיצוב הסלון. 

צבעי האפלה 

צבעי האפלה הם סקאלה נוספת של צבעים כהים, אך הם לרוב פחות עוצמתיים ודומיננטיים ויותר כבויים, מכאן שמם. נמצאים בחלק התחתון של מניפת הצבע. לרוב יצרו אווירה יותר אפלה, מעניינת ואינטימית. דוגמאות לצבעים אלו הם שחור, כחול כהה מאד, סגול חציל, בורדו עמוק וכדומה. נחשבים לצבעים היוצרים דרמה בחדר. לרוב ישתמשו בצבעי האפלה במקומות כמו מועדונים, ברים ופאבים יוקרתיים במטרה ליצור חוויה ואנרגיה מסתורית. במקומות יותר יומיומיים אפשר לראות אותם במוסכים, משרדים, מסעדות יוקרתיות ועוד. אצל חלק מהאנשים הם עלולים ליצור חוסר נוחות. 

אמנם צבעי האפלה לא מומלצים לחדרי שינה או חדרי ילדים, אך צבעי האור החזק-האדום, הצהוב והכתום יכולים להתאים לחדרים, בתנאי שהם במינון נמוך ומשומשים כנגיעת צבע בלבד. כפי שראינו, ההרמוניה, האיזון והמינון של הצבעים בחלל משפיעים רבות על הנפש וכיוצא בזאת על איכות העיצוב ועל ההתאמה לתושבי הבית. 

אין צבע טוב או צבע רע, יש רק טעם אישי ושילובי צבעים נכונים ולא נכונים. 

לסיכום, אי אפשר לוותר על צבע בעיצוב הבית! 

בית צריך להיות בעל אופי, אווירה, אישיות, ולא להיראות כמו מוזיאון לרהיטים שלכם. מינון ושילוב נכון של צבעים לטעמכם לא רק ישפרו את מראה הבית, אלא גם ינעימו את איכות המחייה והשהייה בו ויהפכו את הבית שלכם להרבה יותר ממה שדמיינתם. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם