logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

משרבייה – קאמבק של אלמנט עיצובי מפעם

למי שלא זוכר או לא מכיר את המושג, אערוך לכם רענון. משרבייה היא סוג של חוצץ, שנועד במקור ליצור הצללה והסתרה בעיקר באזורים בעלי אקלים חם. ככל הנראה תזהו את המרשבייה במבנים וארמונות במדינות ערב שכן היא נפוצה שם בעיקר. אף על פי שהמרשביה מזוהה בעיקר עם מבנים בסגנון עתיק יחסית, היא הפכה לטרנד חם בעולם עיצוב הפנים ומשמשת כאלמנט אלגנטי בבתים רבים בשנים האחרונות. 

מהם היתרונות הפרקטיים של המרשבייה? 

מרשביה יכולה לשמש כמעין חלון. כשמתמשים בה כחלון, יוצרים הצללה שמאפשרת מעבר של אור ואוויר למרחב באופן טבעי. אדרכילים רבים משתמשים בה לבנייה ירוקה יותר מאחר והיא מאפשרת הצללה וקירור טבעי בזרימת אוויר ללא שימוש באמצעי אנרגיה חיצוניים. 

יתרונה הפרקטי והעיצובי הוא שהיא מאפשרת לאלו הנמצאים בפנים הבית לראות את החוץ אך מקשה על הנמצאים בחוץ לראות את הפנים בזכות מבנה המיוחד ובכך מתאפשרת פרטיות לבני הבית. היתרון הכי חשוב הוא כמובן שאפשר לנקות אותה בקלות באמצעות מברשת נוצות. המשרבייה כגורם עיצובי בעולם עיצוב הפנים המשרביות משמשות כחיץ. הן נותנות חציצה בין חללי הבית ללא שימוש בקירות ובכך מעצבות את המרחב בצורה שלא גורמת לתחושת קלסטרופוביה ועומס. 

בניגוד לאופציות חציצה אחרות, המרשבייה נותנת תחושת מרחב ופתיחות יד ביד עם הפרדת והגדרת החללים השונים. ההפרדה בין חללי הבית חשובה מאוד ונותנת לחללי הבית השונים צורה ותפקיד שנראים מאוד טוב לעין. המרשביה נראית נפלא בבית. היא תמיד מרשימה ויכולה להוסיף אלמנטים רבים לעיצוב כמו הכנסת תחושה טבעית ומעודנת, הוספת עיטורים סגנוניים לחלל ועוד. 

לכן, לא פלא שיש שימושים רבים כל כך לאלמנט העיצובי הייחודי הזה. משימושיה הפרקטיים ניתן לראות אותה כחוצץ של גרם המדרגות הגורם להסתרה חלקית ועיצוב פנים מעניין. בנוסף אפשר להשתמש בה כמרפסת שמש, מחיצת הפרדה לחדר עבודה או רחצה ועוד המון אפשרויות יצירתיות נפלאות. 

כמו כן אפשר לשלב אותה בבית כאלמנט עיצובי נהדר במקום תמונה או פריט אומנות אחר, שיביא משחקי צבע, אור וחומר לבית. עם שילוב נכון ומותאם של אלמנט נפלא זה, תוכלו להביא לחלל פריט נפלא וייחודי שיהיה פתרון עיצובי נהדר ויכניס המון אופי לבית. 

 

 

 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם