logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

משטחי השיש במטבח

למטבח יש מקום של כבוד בבית, ובשביל לא מעט אנשים הוא החלק הכי חשוב בו. מטבח יוקרתי שמעוצב בטוב טעם יכול להיות הפנינה של הרבה בתים, מאחר והוא מרשים ומושך את העין. אחד החלקים החשובים ביותר (אם לא הכי חשוב) ביצירת העיצוב במטבח, הוא משטח השיש. משטחי השיש במטבח הם פריט שאין שני לו בבית. שיש משעמם יגרום למטבח משעמם, ואילו שיש מרהיב וייחודי יגנוב את ההצגה ויוסיף לא רק לרמת עיצוב המטבח, אלא לכל הבית. אז אילו סוגי משטחים יש ואיך נדע לבחור מהם? 

אבן קיסר 

אבן קיסר היא סוג אבן מלאכותית המיוצרת באמצעות טכנולוגיה חדשנית – המצאה ישראלית, ומורכבת ברובה מקוורץ. ככל הנראה זהו סוג המשטח שנמצא הכי הרבה במטבחים הישראליים, ולא בכדי אבן קיסר נחשבת לעמידה יחסית, קלה לתחזוקה, בעלת מחיר סביר ואופציות בחירה רבות מבין שלל צורות, גוונים ועיצובים. זהו יתרון מאוד גדול בעולם העיצוב מפני שהיא מתאימה לטווח רחב יותר של אנשים וניתן לשלב אותה עם סגנונות עיצוביים רבים. על אף היותה עמידה, עדיין יש לנקוט בזהירות עם חפצים חדים או סירים חמים. 

שיש גרניט 

שיש גרניט הוא מחצב טבעי הישר מבטן האדמה, אשר נמנה גם הוא עם המשטחים עם הפופולריים בארץ. יתרונותיו הם שהוא חזק ועמיד בפני כלים רותחים ושריטות והוא קל לניקוי ותחזוקה. רבים נמשכים אל המראה הטבעי שלו שכן הוא מורכב מדוגמאות וצבעים ייחודיים שיצר הטבע כך שאתם יודעים שאת השיש שנמצא אצלכם בבית אין לאף אחד אחר. ומה שחלק יראו כיתרון, אחרים ימצאו בחסרון- מכיוון ששיש הגרניט נוצר באופן מלאכותי, אין לנו שליטה בעיצובו ולכן יהיה קשה יותר למצוא ולהתאים את השיש הנכון למטבח הביתי שלנו. בהתעסקות עם משטח כמו שיש גרניט, נרצה תמיד להעזר במתקין מקצועי שיטפל בו בצורה הנכונה וביתר זהירות. 

שיש גרניט פורצלן 

על אף השם המבלבל, שיש גרניט פורצלן אינו שיש אמיתי ואינו חומר טבעי! גרניט פורצלן היא תרכובת מלאכותי המכילה בעיקר חימר, אך למרות שחימר נתפס כחומר שביר וחסר ברק, הטכנולוגיה בה נוצר גרניט פורצלן יוצרת משטח מבריק, חסין ועמיד במידה מפתיעה לטמפרטורות גבוהות, שריטות וכתמים. מאחר והוא חומר מלאכותי, גרניט פורצלן מגיע במגוון גוונים ועיצובים ולכן קל ונוח לשלב אותו בעיצוב.

דקטון

 גם הוא חומר מלאכותי המיוצר באמצעות שילוב מינרלים שונים בטכנולוגיה מתקדמת שפותחה על ידי חברת קונסטנטינו בספרד, שם הוא מיוצר עד היום. המשטח עמיד לחום ולשריטות, נחשב לחומר חזק, שאינו סופח כתמים, ושומר על הגוון שלו לאורך שנים. הדקטון הוא חומר יוקרתי ופופולרי ובזכות מראהו ועמידותו נחשב לאחת האפשרויות הטובות למשטחים. 

סיליסטון 

אבן מעשה ידי אדם המורכבת מתערובת של קוורץ. הסילסטון נחשבת למשטח אנטי בקטריאלי ולאבן חזקה, עמידה במיוחד לחום, למכות ולכתמים. אבן הסילסטון מגיעה במגוון של גוונים וטקסטורות וגמישותה מאפשרת משחק עם העיצובים השונים. היא בעלת מראה מיוחד ויוקרתי המעניק לה נוכחות מרשימה בעיצוב המטבח. 

ניאולייט 

חומר חדשני המשלב יתרונות עיצוביים ופרקטיים יחדיו. הוא חומר מלאכותי, עמיד ושימושי במיוחד, המגיע בטווח רחב של סוגי גימור, עובי וסגנונות. החסרון העיקרי שלו הוא המחיר היקר יחסית, אך כדאי לשקול אותו מאחר ויש לו עמידות גדולה כל כך. גם בהתקנת ניאולייט יש חשיבות לצורת ודרך ההתקנה, ולכן יש להיעזר במתקין מורשה.  

בוצ'ר 

בניגוד בולט לשאר המשטחים אותם הזכרנו, בוצ'ר הוא משטח עץ ולא אבן. המשטח המשמש גם קצבים בעבודתם, מיוצר בצורה ייחודית על ידי הדבקת לוחות עץ יחדיו. מומלץ במיוחד לאלו המתחברים לסגנון הכפרי בגלל המראה החם והטבעי שלו. על אף שכלי שיפול עליו לא ישבר בקלות, המשטח עצמו פגיע יותר לטמפרטורות גבוהות, שריטות, וספיגת לכלוך שדורשת תחזוקה וניקיון בתדירות גבוהה. 

  

אחרי שראינו מבחר כה רחב של משטחים שונים, איך נדע לבחור את המשטח הנכון? הדבר הראשון עליו יש לחשוב, הוא מידת השימוש במטבח. אם אתם מחובבי הבישול ונוהגים להשתמש במטבח על בסיס קבוע, ככל הנראה שהדבר שיבוא בראש הרשימה שלכם הוא מידת העמידות של המשטח. משטחים רבים נותנים לנו יתרונות הנוגעים לעיצוב אך פגיעים יחסית, ולכן כדאי לבחור במשטח עמיד שידרוש מכם תחזוקה מינמלית וישאר שלם ויפה לאורך זמן. 

לעומת זאת אם אתם לא נוטים להשתמש במטבח יותר מידי וחוששים בעיקר לאסתטיקה הכללית, אפשר לבחור בסוגי שיש אחרים איתם אפשר לשחק ולעצב בצורות שונות ומעניינות.

סגנון עיצובי 

את השיש יש להתאים לסגנון העיצובי של שאר הבית, ולא להפך. אנחנו רוצים שתהיה זרימה נכונה בין החללים מבלי מעבר קיצוני מסגנון אחד לאחר, במיוחד כאשר המטבח הוא חלל פתוח בבית. צריך להחליט האם אתם גמישים יותר או פחות בעיצוב- משטח טבעי לא יתאים לכל אחד, ואילו משטח מלאכותי יכול להתאים להרבה מאוד סגנונות שונים בגלל המבחר שלו. 

תקציב 

אחרי שהחלטנו על כיוון עיצובי וסטנדרטים חשובים למשטחים במטבח, נרצה לחפש משטחים שנמצאים במסגרת התקציב שלנו. זהו השלב בו ניתן לצמצם אפשרויות ולמקד את החיפוש בצורה היעילה ביותר. חשוב לזכור, שכמו עם חלקים אחרים בבית, גם משטח במטבח לא מחליפים כל שנה-שנתיים ולכן כדאי להתגמש מעט בתקציב ולהשקיע כספית במשטח טוב, יפה ועמיד. 

ישנם סוגים רבים של משטחים למטבח, ותמיד אפשר למצוא רעיונות יצירתיים חדשים בנושא. החלק החשוב הוא לבחור את המשטח הנכון בשבילכם, כדי להביא את התוצאה הטובה ביותר למטבח ולבית בכלל. בחירת שיש טובה היא היהלום שבכתר, לכן נרצה תמיד להשקיע בחיפוש עד שנמצא את המשטח המדויק והמושלם לנו. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם