logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

סגנון העיצוב המודרני והתעשייתי

שמות ומושגים מעולם העיצוב מחלחלים אט אט למודעות הציבור הרחב ושימוש שגוי במושגים השונים מעולם העיצוב הפך לתופעה נרחבת. 

כדי לעשות לכם סדר נתמקד כעת בסגנון האולי המוכר ביותר מעולם העיצוב- הסגנון המודרני. הסגנון המודרני התפתח אי שם בשנות ה-30 והוא מאופיין בדיוק וחשיבה מראש על כל פרט בבית. זה מתבטא בעיצוב על בסיס העדפות פונקציונליות, פשטות ויצירת איזון בין מידות, צורות וחומרים כדי לענות על צרכי הדיירים במראה נקי ורך ככל הניתן. 

אלה האלמנטים העיקריים בהם נעשה שימוש בסגנון המודרני: 

קווים ישרים וחלקים, פינות חדות, צורות גיאומטריות ברורות (בעיקר בפריטי ריהוט- מלבן, ריבוע, עיגול), ופני שטח נקיים. האלמנטים העיצוביים תמיד פשוטים, מאוזנים ועם מינימום פרטים. 

על מה מתבסס הקו העיצובי של הסגנון המודרני? 

הסגנון המודרני נמנע כמה שאפשר מהעמסת יתר – פחות זה יותר. מטרתו של הסגנון המודרני לתת לדיירי הבית עיצוב אלגנטי ופונקציונלי ללא שימוש מופרז ברהיטים, צבעים, אקססוריז וכיוצא בזאת. 

לפי הסגנון המודרני מטרת הבית לענות על כל הצרכים האישיים של הדיירים אך העיצוב צריך להיות נקי, רגוע ועם כמה שפחות “רעש ובלאגן” לעיניים. 

פלטת הצבעים 

הגוונים השולטים בסגנון המודרני הם לרוב צבעי בסיס- לבן, שחור, אפור. על גבם מוסיפים צבעים בגוונים עדינים ורכים. בין אם פלטת הצבעים בהירה או כהה תבלוט המונוכרומנטיות – מס’ גוונים של צבע אחד. הסיבה שהצבעים העדינים והמונוכרומטיים מובילים בסגנון המודרני היא שהם משרתים בדיוק את מטרתו ליצור סביבה נקייה עם כמה שפחות אלמנטים חזקים וצעקניים. למרות הנטייה בסגנון המודרני לבחור גוונים בסיסיים ורכים, כן נרצה לשלב צבע אך נעשה זאת במידתיות רבה ובדרכים יצירתיות כמו אומנות, טקסטיל, קיר דומיננטי, ועוד. בעיצוב המודרני ניתן להשתמש בפלטת צבעים רחבה, אך בתנאי שתהיה אחידה עם צבעים שמגיעים מאותה המשפחה. 

 

אם כן, אין זה פלא שהסגנון המודרני שולט כעת בעולם עיצוב הפנים. עם אורח החיים המהיר והדורשני שקיים היום, בית שיענה ביעילות ובמהירות על כל צרכינו זה בדיוק מה שאנחנו צריכים. עם שילוב של עיצוב עדין ונקי, הבית הפך למקום מזמין ומרגיע בו אפשר לנוח בשקט משגרת חיי היומיום העמוסה

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם