בישראל סגנון העיצוב המקובל כמעט תמיד יהיה הסגנון המודרני- סגנון חלק ונקי בעל כללים ברורים. ואמנם, כמעצבת פנים אני תמיד שואפת לעיצוב יצירתי וייחודי שיעניק לבעלי הבית חלל מרשים ומיוחד. 

בעיניי, אין תחליף להשראה ממקורות שונים וסגנונות ייחודיים מהעולם. לכן, הכנתי רשימה של סגנונות עיצוב מרחבי אירופה שיתנו לנו גם השראה וגם פרספקטיבה מיוחדת על עולם עיצוב הפנים. 

עיצוב בסגנון פריזאי 

פריז מוכרת כבירת הרומנטיקה של העולם. היא עיר אירופאית אופנתית שמוכרת ואהובה בכל רחבי העולם. אז מה מייחד את העיצוב הפריזאי? 

אולי כבר שמתם לב, אבל תושבי פריז אוהבים במיוחד עיצוב אלגנטי וקלאסי המערבב תקופות זמן שונות. הצרפתים מעריכים מאוד את הפרטים הקטנים שהשקיעו בהם חשיבה ועבודה מיוחדת. הם מתרכזים פחות בטרנדים ודובקים בעיצוב הקלאסי העל זמני. העיצוב הפריזאי מתאפיין בהרבה קישוטים של עיטורים וסלסולים ובצבעים כהים ודרמטיים שמתוכם נעשה שימוש בכל גווני החום ואפילו זהב. מאחר וצרפת ארץ קרה, תוכלו למצוא פרקט בכל חלקי הבית שגם נותן חמימות לרצפה וגם נותן חמימות לעיצוב. 

החומרים המובילים בפריז הם עור וקטיפה שלרוב יראו גם הם בצבעים כהים כמו חום, כחול מלכותי ושחור. מבחינת האקססוריז, ניתן למצוא בעיצוב הפריזאי שימוש נרחב במראות. כיאה לסגנון האירופאי הקלאסי, יבחרו מראות בעלות מסגרת עבה, מלכותית, עם עיטורים, שלרוב תגיע בצבע זהב. העיצוב הפריזאי נותן מצד אחד הרגשה שקטה והרמונית, ומצד שני מאוד חם ועוטף. 

אם אתם מתחברים לסגנון אפשר בהחלט להכניס ממנו אלמנטים לעיצוב הבית שלכם ואף לעצב בהשראתו את הבית כולו. 

עיצוב בסגנון טוסקני 

מחוז טוסקנה באיטליה הוא חבל ארץ צפוני המשדר טבע, רומנטיות ושלווה. עיצוב טוסקני כמו המחוז עצמו, מצטייר כסגנון כפרי, חמים ומעניין. 

ניתן לראות שילוב של שלל טקסטורות כמו ברזל מעוטר לצד אבנים מחוספסות בגוונים חומים ובהירים. הרחובות מאופיינים במרפסות, גגות עץ וקורות חשופים. את הבתים מעטרים פרחים בשלל גוונים שמכניסים הרבה צבע ותחושה נעימה. הגוונים השולטים בסגנון טוסקני הוא צבעים טבעיים של חום וירוק. הצבעים הכפריים משתלבים בכל פינה. בריצוף, בשטיחים, בחיפויי הקירות, עבודות הנגרות, עבודות אומנות ועוד. 

כמובן שאת הבית מקשטים צמחייה ופרחים בשלל צבעים שמעדנים ומייפים את הסגנון הטוקסני הכפרי. עוד דבר שמאפיין את הסגנון הם גופי התאורה הרומנטיים שמעניקים את האווירה הייחודית בעיצוב. הגופים לרוב מעוצבים בברזל שחור מעוטר ומסתלסל ועליו זכוכיות מעוטרות בגוונים חומים. עיצוב בסגנון יווני כמו צבעי הדגל של יוון, גם את הרחובות והבתים מעטרים הצבעים כחול ולבן בכל פינה. הצבע הלבן נותן תחושת טוהר וניקיון וכחול הים מגיע בנגיעות המאזנות ומקשטות את הלבן. אפשר לראות את שילוב הצבעים הזה בצבעי הבתים המקשטים את הרחובות, בדלתות, בחלונות ואף בפרטי הריהוט והאקססוריז שבפנים הבית. 

הצבעים הללו משתלבים עם פריטים וחומרים טבעיים כמו עץ וקש שנותנים חמימות ויוצרים איזון בין הצבעים הקרים לבין הטבע. הקישוטים שמייחדים את הסגנון היוונים הם השימוש הרב באריחים, כדים, ואזות ופסיפס צבעוני. הסגנון היווני בהחלט מתאים לאקלים ולסגנון הישראלי הים תיכוני ויכול להשתלב נהדר בבית שלכם. 

עיצוב בסגנון רוסי 

סגנון העיצוב הרוסי הוא תמיד מלכותי ומעוטר. בעיצוב רוסי תמצאו תקרות מקושטות ונברשות קריסטל, נגרות מעץ טבעי מגולף, ספות וכיסאות עם קימורים, פיתוחים וידיות מזהב המשדרות פאר ומלכות. הצבעים השולטים הם בעיקר צבעי החום השונים והזהב שמככב בכל פינה. 

בניגוד למה שאנחנו רגילים, בסגנון זה לא תמצאו כמעט קירות חלקים לבנים. העיצוב המועדף לקירות הוא טפטים, צבעים דרמטיים או חיפויי עץ בשילוב וילונות דומיננטיים. לדייר הישראלי הממוצע סגנון זה יכול להראות מעט כבד, אך מי שמתחבר לאלמנטים מסויימים בעיצוב בהחלט יכול לאמץ אותם ולשלב בעדינות ובחכמה פריטים מהסגנון אל תוך הבית שלו. יהנו מסגנון כזה בעיקר מי שמתחברים לסגנון המלכותי ורוצים, כמו הרוסים, להרגיש מלכים בביתם. 

עיצוב בסגנון סקנדינבי 

אולי לא הרבה קופץ לכם לראש כשמוזכר המושג עיצוב פנים סקנדינבי, אך אין אדם אחד שלא שמע על איקאה. כמו דנמרק ונורווגיה, גם שוודיה, מוצאה של יצרנית הרהיטים הגדולה בעולם, היא מדינה סקנדינבית. 

אז מה מאפיין את הסגנון הזה? 

בניגוד למדינות אחרות מאזורים קרים שדיברנו עליהם, סגנון עיצוב סקנדינבי מתאפיין בפשטות. סגנון נקי, פשוט, עם קווים ישרים, שמאוד מזכיר את הסגנון המודרני ולכן משתלב בו נהדר כל כך. נמצא בו אלמנטים קרים ותעשייתיים כמו שחור, כחול ולבן לצד ברזל ואלמנטים חמים כמו עץ. שילוב נכון של האלמנטים יתן לנו תוצר מאוד נקי, שקט ומאוזן. 

העיצוב המתאפיין בצבעים בהירים וצמחייה מכניס לבית הרבה נועם ואור ולכן מתאים מאוד לדירות ולאזורים קטנים או חשוכים יחסית. אם אתם מתחברים לסגנון ומחפשים עיצוב פרקטי שניתן למצוא ולהרכיב בקלות, זהו הסגנון בשבילכם. 

כפי שראיתם, ישנם הרבה מאוד סוגי עיצוב שונים שאפשר ללמוד ולקחת מהם. 

אם אתם רוצים להכניס לבית שלכם אופי ועניין, אפשרי ואף מתבקש להסתכל על עולמות עיצוב אחרים ולשלב אותם בביתכם. 

 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם