logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

סגנונות עיצוב ייחודיים מסביב לעולם

 אם אתם מרגישים קצת אבודים בתכנון העיצוב לבית או שאתם רוצים להכניס לבית שלכם סגנון ואופי מיוחד שקרוב לוודאי שלא תמצאו בסביבתכם, מומלץ לבחון ולהכיר סגנונות יחודיים מהעולם כדי להרחיב אופקים ולשאוב רעיונות והשראה. 

אולי תמצאו סגנון שאתם מתחברים אליו במיוחד ותוכלו לשלב אותו או אלמנטים ממנו בבית שלכם. 

עיצוב פנים בסגנון ניו יורקי 

ניו יורק היא סמל לקצב חיים מהיר. העיר ידועה בזכות גורדי השחקים, הכבישים הרחבים והסואנים והאנשים המציפים את הרחובות בכל שעה ביום. העיצוב הניו יורקי מובדל מהעיצוב האירופאי ומתאים את עצמו לאורח החיים המהיר והצפוף של העיר. סגנון הבנייה מתאפיין בקווים ישרים, חומרים קרים ותעשייתיים. בעקבות הבנייה המסיבית והצפיפות התפתח בעיר לאט לאט סגנון בנייה חדש שמוכר בעיקר בזכות הלופטים. דירות לופט הן דירות בעלות חלל פתוח לגמרי, ללא מחיצות, עם סגנון תעשייתי המתאפיין ברצפות בטון, קירות אבן או לבנים חשופות ואפילו צינורות ומתכות בולטים שעוברים בתוך הדירה. את הסגנון הניו יורקי מאפיינת בעיקר האווירה הצעירה, המהירה והחצופה. 

העיצוב הזה מתאים למי שמתחבר לסגנון תעשייתי וצעיר. אם אתם אוהבים את העיצוב אך מחפשים בית שיהיה גם חמים וביתי, זכרו שניתן לשלב בין הסגנונות ולהכניס אלמנטים מהעיר ניו יורק לביתכם יחד עם עיצוב חם יותר שאליו אתם מתחברים. 

עיצוב בתים בסגנון יפני 

יפן היא ארץ שונה מאוד מישראל. הארץ מאופיינת מצד אחד ביערות, בנופים הרריים ובמקדשים מעוטרים ומרשימים, ומצד שני בעיצוב הפנים העדין, הטבעי והמינימליסטי. בעיצוב בסגנון יפני תמצאו קווים נקיים שמשרים סדר ושלווה. בניגוד לסגנונות אחרים, הסגנון היפני לא מחפש להכניס פאר והדר. מבחינת היפנים, מטרת פנים הבית היא להשרות הרגשת ניקיון ואסתטיקה ולעטוף את סביבתם כמה שיותר בקרבה לטבע. הצבעים בסגנון יפני הם גווני לבן מלוכלך, אופווייט, גווני חום ובז' ניטרליים ונגיעות עדינות של צבע אדום. 

היפנים מאמינים שהצבע האדום הוא סמל של מזל ולכן ניתן לראות אותו מככב בין היתר באמנות היפנית, בעיטורי הקימונו המסורתי ואף בדגל יפן. העיצוב היפני שם דגש על מרחב פתוח וזרימה בחללי הבית, לכן נראה שימוש במחיצות נייר או עץ חצי פתוחות. העיצוב היפני המסורתי משתמש הרבה בעץ וברהיטים נמוכים שמותאמים לתרבות, בה נהוג לשבת ואף לישון כמעט ישירות על הקרקע. הריהוט עשוי בעיקר מחומרים טבעיים כמו עץ ובמבוק בקווים ישרים ונקיים כיאה לעיצוב הצנוע והפשוט. ניתן לראות לרוב רצפות במבוק ומחצלות קש לצד צמחייה ירוקה גבוהה כמו במבוק או צמחייה ננסית כמו עצי בונזאי. האומנות היפנית משמשת לקישוט הבית ומלאה בהדפסים שמדמים את הטבע כמו נופי הרים, פרחים, ציפורים וכתבים יפניים. 

אם אתם מתחברים לתרבות המזרח, למינימליזם ולטבע, כדאי לכם לבדוק את העיצוב היפני. 

עיצוב בסגנון אפריקאי 

אפריקה היא יבשת שמוכרת בזכות מרחבים פראיים, סוואנות, טבע, כפרים, שבטים וטבע. בהתאם ליבשת, כך גם העיצוב האפריקאי מכיל בתוכו חיבור עמוק לטבע הפראי והמיוחד כל כך. הגוונים השולטים בעיצוב בסגנון אפריקאי הם גווני חום וצהוב חולי של מדבר, ירוק חאקי, ודוגמאות צבעוניות הלוקחות השראה מחיות הבר. הריהוט הוא מעץ כבד וגס, והרגשת הטבע הצבעוני בא לידי ביטוי בשטיחים, בבדים, בטפטים ואומנות מקומית. את הבית מעטרים פסלים, תכשיטי מתכת, מחרוזות ומסכות עץ מגולפות.  

בסגנון האפריקאי בולטים גם צבעים עזים, שמחים וחמים כמו צהוב, אדום, חום וכתום המבטאים את האקלים החם וצבעי האדמה השולטים באפריקה. העיצוב האפריקאי דובק ביסודות ובטבע. נמצא שם ברזל גס, כלי קש עבודת יד ועבודות עץ. דווקא בזכות החיבור העמוק לטבע ולפרא, העיצוב האפריקאי ברובו משקיט נועם ורוגע באמצעות הפשטות שבו. 

אם אתם אנשים שמתחברים לטבע, לבר, לפשטות וליופי הפראי של אפריקה, זהו הסגנון לבית שלכם. 

עיצוב פנים בסגנון מרוקאי 

הסגנון המרוקאי מתאפיין בצבעוניות חזקה. הייחודיות בסגנון המרוקאי הוא שהוא משלב פשטות לצד פאר ושפע רב. בסגנון מרוקאי נדיר למצוא גוונים ורודים וסגולים אך תמצאו שם הרבה גווני חום אדמה, אדום, צהוב, כחול, ירוק וכמובן זהב. זהב ונחושת הם סימנים לעושר ושפע אצל המרוקאים ולכן הם באים לידי ביטוי בדרכים מגוונות רבות. כיאה למדינה ממוצא ערבי, ניתן לראות את הסגנון הערבי בבנייה ובעיצוב, ביניהם קשתות בחלונות ובמעברים, סלסולים ועיטורים ופסיפס צבעוני. אצל המרוקאים רווחת תרבות האירוח הביתי ולכן אפשר לראות בסלון ישיבה נמוכה מרווחת ורבת כריות שתגרום לכולם להרגיש בבית. מאחר וזוהי תרבות שמוכרת בזכות האוכל שלה ובעצם סובבת סביב אוכל במובנים רבים, המטבח מונגש בהתאם. המטבח הוא פתוח ובעל משטחי עבודה מרובים שיאפשרו להכין ארוחות, בצקים ומתוקים לאירוח הקרוב. 

הפריטים שתמצאו בעיצוב המרוקאי יהיו לרוב פרטי ריהוט מעץ, וילונות דרמטיים שופעים ותאורה מסוגננת תלויה. העיצוב המרוקאי מתמקד כולו בהכנסת השפע והמלכותיות לבית ככל הניתן ויוצר חיבור בין הפאר לבין והפשטות והטבע. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם