לא אשקר, אף על פי שרבים נוטים לחשוב כי המטבח או הסלון הוא ליבו של הבית, דווקא חדר השינה הוא אחד האזורים שהכי חשובים לנו. בכל תהליך עיצוב צריך להיות מושקע זמן רב וחשיבה בתכנון חדרי השינה. 

קחו רגע לחשוב על כך- חדר השינה הוא החדר היחיד בבית שמוגדר בעצם כמרחב האישי והאינטימי שלנו. שאר חדרי הבית בדרך כלל מתוכננים כחללים משותפים שאמורים להתאים לכלל דיירי הבית ולהכנסת אורחים, ואילו חדר השינה מיועד כולו – לכם. 

אם כך, למה שדווקא המקום הזה יקבל פחות תשומת לב? 

לשם כך הכנתי במיוחד את העצות שלי לעיצוב האווירה המושלמת בחדר השינה. כשניגשים לתכנון חדר שינה, צריך לזכור שהאווירה בחדר אמורה להיות רגועה ונוחה לשינה. בסופו של יום תרצו חדר פרקטי שיממש בהצלחה את מטרתו – אזור רגוע ושקט המתאים בדיוק למנוחה. 

אז איך מעצבים אווירה רגועה בחדר השינה? 

הבסיס ליצירת אווירה הוא צבע

צבע משדר לנו אנרגיה. האנרגיות הללו הן האווירה שתשפיע על תת המודע שלך. לחדר נעים ונטרלי במיוחד אני ממליצה על פלטת צבעים בהירה ועדינה. שימוש בצבעים עדינים כאלו מומלץ במיוחד למי מאיתנו שמתקשה להירגע בקלות וזקוק שהסביבה שלו תהיה כמה שפחות "רועשת”. 

אם בחרת באווירה רגועה ומלטפת – צבעי הפסטל הם הצבעים שלך. 

צבעי הפסטל הם כל הצבעים הבהירים והרכים במניפת הצבעים. ורדרד, סגול לילך, תכלת, ירוק בהיר ועוד. זו הסיבה שצובעים חדרי ילדים בצבעי פסטל על מנת להכניס אותם לאווירת שינה רגועה. בצביעת הקירות מומלץ להשתמש בצבעי פסטל ניטרליים כמו שמנת, בז' בהיר וכו' אבל לבן נקי מומלץ מעט פחות משום שהוא עשוי להיות בהיר מידי בחללים מסוימים. 

אם בחרת באווירה אינטימית או סקסית – הצבעים הכהים כמו שחור, כחול כהה נייבי, סגול חציל כהה, ובורדו עמוק הם הצבעים המתאימים לכך. ובכל זאת, לא מומלץ להשתמש בהם לצביעת קירות החדר. אם זה מתאים לטעמכם האישי, אפשר לצבוע קיר דומיננטי בגב המיטה או לשלב צבע באמצעות תמונות ציורים, אקססוריז ופריטי ריהוט. 

אם בחרת באווירה לוהטת ודרמטית– צבעים חזקים ואנרגטיים כמו כתום, אדום בוהק וצהוב המעניקים שמחת חיים, נחשבים לצבעים מעוררי אנרגיה עצומה ומומלץ להכניס אותם בחדר השינה, אולם במינון נמוך בלבד שלא ישתלט על החדר. 

דרך נוספת לעיצוב אווירה היא בעזרת אור ותאורה בעולם עיצוב הפנים, תאורה מהווה מפתח חשוב בהדגשת פרטים ויצירת אווירה בצורה מדויקת נכונה. אין עיצוב מושלם ללא הקפדה על שילוב נכון של תאורה. בנוסף לתאורה הראשית והפרקטית שהיא תאורה צמודת תקרה, נרצה להשתמש בגופי תאורה נוספים ליצירת אווירה נכונה. 

תאורת אווירה בחדר שינה היא תאורה רכה ונעימה שמקור האור שלה מגיע ממנורות צמודות קיר, תאורת לדים, גופי תאורה בודדים ומנורות שולחן. פסי תאורת לד ניתן לשים בחלק התחתון של מסגרת המיטה, מאחורי ראש המיטה, בתקרת החדר מסביב לקירות ועוד. 

דרך נוספת להכניס תאורה מרגיעה ורומנטית הם נרות. 

בעולם הרוחני משתמשים בנרות כדי לנטרל אנרגיות שליליות ולהכניס אנרגיות חיוביות. הנרות הם גם דרך מצויינת להכניס נגיעות של צבע להשלמת העיצוב ואת אלמנט הריח המשלב בעיצוב חוש נוסף ומשפיע. 

שימוש בטקסטיל ליצירת אווירה- אם תפתחו מגזין עיצוב, תראו תוכנית עיצוב בתים או אפילו תבקרו בחנות לבית, תבינו שאין משהו מושך כמו מיטה גדולה במרכז שעליה שמיכה אוורירי ורכה. אין מה לעשות, הטקסטיל- הבדים, השמיכות, השטיחים והוילונות, מביאים איתם רכות ותחושה נעימה. 

שטיחים ווילונות נותנים לנו מראה של יופי והוד רב לחדר. וילון בחדר השינה זה פריט חובה ליצירת אווירה עוטפת, מרגיעה וחמימה. הוא יוצר חציצה בין החוץ לפנים, יכול לעזור לשינה טובה עם חסימת האור מבחוץ ונותן תחושה עוטפת ורכה לחדר עצמו. אם זה אפשרי, נשים וילון מקיר לקיר, מתקרה עד ריצפה. 

  

המלצתי האישית – אם אתם מתכננים לשפץ, קחו לכם כפרוייקט אישי את עיצוב חדר השינה שלכם. 

צרו לכם חלל נעים ומרגיע. מעבר לכך- צרו חלל שירגיש לכם אישי ואינטימי. אתם יכולים להביע את עצמכם בעיצוב בעזרת צבעים שאתם אוהבים, תמונות, אומנות ועוד. העיקר שהחדר שתקבלו יתן לכם תחושה טובה וישמח אתכם להיכנס אליו.

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם