logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

עיצוב המטבח – מה אתם חייבים לדעת ומה אסור לכם לפספס?

בשביל לא מעט אנשים המטבח הוא היהלום שבכתר בכל מה שנוגע לעיצוב ומראה הבית. נכון שבעיצוב אין פשרות, אך לא לשם כך התכנסנו – המטבח שלנו צריך להיות פונקציונלי ונוח לפני הכל! 

אם גם אתם רוצים מטבח נוח, מודרני ושימושי – אלה הטיפים שלי למטבח מהחלומות, שאתם חייבים לדעת רגע לפני שניגשים לעבודה 

  1. כל עבודה נכונה מתחילה ממדידות

אין מה לעשות, כולנו כבולים לשטח שנמצא בידינו. בין אם בורכתם במטבח גדול או שעליכם לשדרג מטבח קטן, מדידות הן א'-ב' בכל מה שנוגע למראה, פונקציונליות והתוצאה הסופית. כשמדברים על מדידות, הכוונה היא למדידות מקיפות ומדוייקות אשר לוקחות בחשבון את כל הפרמטרים השונים במטבח ובחללי הבית הצמודים לו, כדי לקבל יחס נכון של מידות המטבח לשאר הבית. נרצה לדעת האם אפשר לעשות שינויים בחלל – מבחינת סידור הקירות, הקצאת אזורים, הרחבה או בניית תוספת. מידות המטבח הן אלו שיכתיבו לנו את הדרך בה נעצב ונסדר החלל, ולא להפך. 

מטבח גדול נרצה לצייד ברהיטים גדולים ובולטים יחסית, כדי "לכפות" על שטחים ריקים וליצור מראה אחיד ופרופורציונלי. במטבח קטן נרצה להתאים את גודל הרהיטים כך שנשאיר מקום לתנועה חופשית. מדידה מדויקת היא קריטית במיוחד במטבח קטן מכיוון שתמיד נשאף למקסם את ניצול החלל ולהתאים במדויק את גודל הרהיטים שנבחר. 

  

  1. מקום ראשון במטבח – אחסון

מקומות אחסון הם אולי לא הדבר הראשון שחושבים עליו כשניגשים לעיצוב המטבח, אך אפשר בהחלט להגיד שהם מרכיבים את העיקר בו. כמעט כל מטבח שתפגשו מורכב משורות של מגירות וארונות מרצפה עד תקרה, ולא סתם. במטבח מקומות אחסון נדרשים תמיד, לאחסון פריטים כמו סירים, מחבתות, כלי אוכל, מכשירי חשמל שונים, מוצרי מזון והרשימה עוד ממשיכה. לכן חשוב מאוד לתכנן את פתרונות האחסון מראש, כדי שתוכלו להתנהל בנוחות וביעילות. כדי לגשת לעניין בצורה נכונה, תחשבו במה אתם משתמשים הכי הרבה, איזה מענה לצרכים שלכם ישמש אתכם יותר בזמן בישול, אפייה או נקיונות, וערכו את רשימת סדר העדיפויות שלכם לפי כך. 

במטבח יש לדעת לנצל ביעילות כל שטח שהוא לאחסון. ניתן לתכנן מכפילי שטח כמו דלפק נסתר של חברות מטבחים שונות אשר מותקן מתחת לאי ובמשיכה קלה יוצא ויוצר משטח עבודה נוסף. דוגמא נוספת לחלק חשוב בתכנון (שרובנו נוטים לשכוח אותו) היא מגירת התבלינים. מגירת תבלינים נוחה, מסודרת ונגישה תקל עלינו המון ועשויה להפוך את חווית הבישול לנעימה בהרבה. היום קיימים שלל פתרונות 

  

יצירתיים שכדאי לשקול, כמו עגלת בקבוקים צרה שלא תופסת שטח רב, מגירה נשלפת/מסתובבת, אורות הנדלקים בפתיחת הארונית/מגירה ועוד. רוצים לגלות טיפים נוספים שיעזרו לכם להגשים את החלום של המטבח המושלם? 

תמשיכו לעקוב…. 😉 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם