logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

עיצוב קיר דומיננטי – הוספת עניין לחדר

קיר דומיננטי, או קיר עניין, מוסיף לחלל החדר מלא קסם, אור ויופי. בקלות שבה משחקים עם צבע, מרקם, חומרים ואור, הופכים חלל פשוט ויחסית סתמי לחלל מעניין עם עיצוב מיוחד שתופס את העין. 

למה קיר עניין הוא כל כך מיוחד? מפני שזהו המקום להביא לידי ביטוי את האישיות והאופי שלכם. 

קיר דומיננטי הוא מהאזורים היחידים בבית שם אפשר "להתפרע" ולשחק עם צבעים, מרקמים, טפטים, תמונות.. כל מה שעושה לנו טוב (כמובן במינון הגיוני ונכון). עקב זאת הקיר הדומיננטי הפך למקור עניין עיקרי בעיצוב הבית וגם לפינה אהובה במיוחד על דיירי הבית. קיר עניין נועד להוסיף לחלל מבלי ליצור בלאגן בעיצוב הבית. מיקוד של צבע, תמונות ומרקמים באיזור אחד נותן לנו בדיוק את האפקט שאנחנו מבקשים במידה הנכונה אזור מעוצב ויפה אך לא צעקני מידי שמשתלט על החדר. 

איך יודעים לבחור ולזהות קיר דומיננטי? בדרך כלל, קיר דומיננטי הוא הקיר הראשון שאנחנו קולטים עם הכניסה לחדר. 

מדובר בקיר רחב עם נוכחות ולא חלקת קיר קטנה. לפעמים יהיו אזורים כמו סלון או פינת אוכל שיהיו בהם כמה קירות דומיננטים ולפעמים אף אחד מהקירות הללו לא יתפס בעין יותר מהאחרים. כדי להכריע בשאלה איזה קיר הוא הקיר הנכון לעיצוב, קיימים כמה כללים שצריך לעקוב אחריהם. למשל, בעיצוב סלון לא נבחר בקיר דומיננטי כקיר שנמצא מאחורי הטלוויזיה. כשיושבים לצפות בטלוויזיה מה שמתרחש על המסך הוא מרכז העניינים ואם הקיר מאחור יהיה צבעוני ודומיננטי הוא יקח עניין מהמסך ויגרום לבלאגן ועייפות בעיניים. 

גם בעיצוב חדר שינה קיים מקרה דומה. פעמים רבות אנחנו שמים טלוויזיה בחדר השינה ולכן נעדיף שאת הקיר מאחוריה לא נעמיס ונשמור על עיצוב מאופק. יותר מזה, כדי לתרום למנוחה ושינה שלווה, נרצה שהקיר הדומיננטי יהיה בגב המיטה או לכל היותר לא יתפוס את העין של מי שנמצא עליה. אפשר לסכם ולומר שקיר עניין צריך להיות במקום בולט אך יחד עם זאת לא להימצא במקום בו הוא מכביד על החדר ועל העיניים. 

כיצד בא לידי ביטוי עיצוב קיר דומיננטי? 

לעיצוב קיר עניין יש אפשרויות רבות, ביניהן: הלבשת הקיר בצבע (חלק או עם טקסטורה), טפט, חיפוי לבנים, עיצוב לעומק בגבס, תמונות וציורים ועוד.  חשוב מאוד לשמור על איזון בחלל בו מוסיפים קיר דומיננטי. החפצים והקירות שלידו צריכים להשתלב מבחינת הגוונים ולאזן את החדר. למה הכוונה? אם בחרנו בצבע בולט וכהה, נרצה לאזן אותו בעזרת גוונים בהירים, וחפצים עדינים. בנוסף, אם הקיר מאוד גדול ובולט, נעדיף להתחשב בכך ולבחור בצבע פחות נועז ויותר רגוע. לעומת זאת, אם בחרתי בקיר ניטרלי בהיר כמו לבן אז את הרהיטים נרצה צבעוניים יחסית ומעוצבים. 

קיר עניין חייב להיות קשור לשאר החדר. תמיד נרצה שכל הצבעים והסגנונות יתנו תוצר קוהרנטי ותחושה הרמונית. שימו לב שאת הגוון והטקסטורות של הקיר הדומיננטי נתאים באותה צורה לשאר הבית. 

ולסיכום, אל תפחדו לחצות גבולות. 

אם אתם אוהבים את העיצוב והצבעים, וכמובן במידה והם משתלבים יפה עם שאר הבית, לא צריך לפחד מעיצוב קיר מעניין וייחודי. קיר דומיננטי יעבוד לכם כמו קסם בחלל ויתן תוצאה שאין שנייה לה. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם