logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

עמודים תומכים במרחב – איך פתרונות יצירתיים הופכים לשדרוג

 תופעה שחוזרת על עצמה כמעט בכל שיפוץ מחדש, היא ההתקלות החוזרת בעמודים תומכים. לפעמים העמוד התומך נמצא במקום נוח ואין לנו כמעט התעסקות איתו, ולפעמים הוא תקוע באמצע החלל, בדיוק במקום שבו רצינו להוריד קירות ולעצב מחדש את הזרימה במרחב. 

עמודים תומכים, בניגוד לקורות ולעמודים אחרים בבית, מחזיקים את יסודות הבית במקומם, ולכן הם כל כך חשובים. מאותה סיבה, הם גם גורמים לנו להרבה כאב ראש. לא תמיד ניתן להזיז אותם ממקומם, וגם אם ניתן, הדבר כרוך בעבודת מהנדס וקונסטרקטור מקצועיים, אישורים והנחיות מיוחדים, ולכן הדבר לא תמיד משתלם או כדאי. 

אז מה אנחנו עושים אחרי שגילינו שהעמוד שכל כך רצינו להזיז הוא עמוד תומך, והוא נמצא בדיוק באמצע החלל, במקום הכי בולט, מנותק ומפריע? 

קודם כל, אסור להרים ידיים. מניסיון השנים למדתי שכל בעיה אפשר לפתור בדרך יצירתית וייחודית, ולפעמים התוצאה שמתקבלת כה טובה שהיא אף עולה על רעיון העיצוב המקורי. 

הנה כמה דרכים יצירתיות שיעזרו לכם לפתוח את הראש לרעיונות חדשים: 

  1. כשעמוד תומך נופל בין אזורים שונים בבית-

אפשר להשתמש בו כחיץ להפרדה בין מרחבים בחלל. נוסיף צבע או אלמנט מיוחד לעמוד שיעזור להגדיר את החציצה. כך ניצור הפרדת איזורים מבלי להכביד על המרחב עם קיר חוסם. נוכל אף לשדרג את הרעיון ולהוסיף בין שני עמודים או בין עמוד לקיר מרשבייה או קשתות שיתנו מימד נוסף לעיצוב הפנים בחלל. 

  1. כשמדובר במטבח, יש חופש דמיון גדול יותר. אפשר להשתמש בעמוד התומך כחלק מאי במטבח,

דלפק אכילה רגיל או בר משקאות. אם העמוד נמצא באיזור משטחי העבודה והכיריים, אפשר להתקין עליו קולט אדים, לשלב אותו בארונות המטבח או אפילו להסתיר אותו באמצעות התקנת ארונות מטבח שיכסו אותו. 

  1. העמוד יכול להפוך לאלמנט עיצובי בפני עצמו. באמצעות חיפויים שונים כמו עץ, לבנים, טקסטורה

וצבע, נוכל לגרום לו לבלוט בייחודיותו ועם זאת להשתלב ולהוסיף לעיצוב הכללי בבית. רעיון נוסף אך מעט נועז, הוא להשתמש בצמחייה וצמחים מטפסים בפרט, כדי להכניס ירוק וטבע לחלל. 

  1. פתרון יצירתי ופרקטי – הוספת יחידות אחסון או מתלה.

בעיקר מתאים אם העמוד ממוקם באיזורמבואת הכניסה. דוגמאות ליחידות אחסון שמשתלבות נהדר הן ארונות נעליים, מתלה מעילים ומטריות, אזור למפתחות, מסמכים, ועוד. 

  1. מדפים המשמשים לאחסון, נוי ותצוגה. אם אתם נוהגים לאסוף ספרים, דיסקים, פסלים או כל דבר

אחר ואוהבים לסדר אותם במדפים לתצוגה, אפשר ואפילו רצוי להשתמש בעמוד כדי ליצור עמדת תצוגה ייחודית. תוכלו לסדר את המדפים על צד אחד או ליצור מבנה ייחודי ב360 מעלות. 

  1. יצירת חיפוי עם עבודות עץ, מתכת וגבס – היום ניתן למצוא עבודות חיפוי נפלאות, שמוסיפות לבית

ולעיצוב עומק מסויים שלא נראה במקומות אחרים. את העמוד ניתן לכסות בחיפוי מותאם אישית להעדפותיך, שיצור לנו מקום ייעודי לפרטי אומנות, תליית תמונות, ואפילו יצירת עמוד תאורה – נתקין מנורות מתחת לחיפוי כך שהאור יפרוץ מבעד לדוגמאות ולעיטורים שיצרנו בו. 

  1. דרך נהדרת לשלב אקווריום ענק בבית – שימוש במרווח שנוצר בין העמוד לקיר או בין העמוד לעמוד נוסף

בדרך זו יוצרים קיר עניין, יש שקיפות שמאפשרת לראות את המעבר וליצור תחושת מרחב, מקבלים תוספת צבעים לעיצוב ותחושת רוגע שאקווריום ומים מכניסים למרחב. חשוב לשים לב, במיוחד אם מדובר בדירה בבניין קומות, שיש להתייעץ עם מהנדס לגבי תוספת המשקל של האקווריום. 

  1. אח אש – טוב בעיקר למי שגר באיזורים קרים יותר ולמי שאוהב את החום. על העמוד נלביש אח שתפיץ אור, חום, ותיצור אווירה נעימה ומרגיעה בבית. 

כפי שראינו, גם כאשר נתקלים בבעיה וחושבים שהגענו למבוי סתום, אפשר, בעזרת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, להתגבר על כל המכשולים וליצור מכך דבר נפלא. זהו הכשרון והאהבה שלי. בכל מקום בו צצה בעיה, אשתמש בפתרונות יצירתיים ובניסיוני רב השנים כדי לגרום לחסרון – להפוך ליתרון. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם