logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

קיר כוח – הקיר שמשתלט על עולם העיצוב

קיר כוח הוא הדרך שלנו להוסיף אופי וחיים לחללי הבית בצורה פשוטה ואלגנטית. כדי לשבור את הקירות הלבנים הארוכים שיוצרים לנו חללים חסרי אופי, מעצבים רבים משתמשים בקירות דומיננטיים שמכניסים לעיצוב אמירה אישית, צבע וחום. 

כשמעצבים קיר כוח, הדגש אינו על העמסת צבע ועניין, אלא על שימוש בקיר כמעין "הצהרה" על אופי הבית ודייריו, לשם יצירת עיצוב פנים ייחודי למתגוררים בבית והוספת יופי ועניין. בעבר קירות הכוח רוכזו בעיקר בחללי הבית המשותפים (לדוגמא בסלון) ובמיוחד בקיר הטלוויזיה או בקיר פינת האוכל. אולם כיום ניתן לראות שימוש בקירות כוח בכל חלל בבית, אפילו במקומות לא קונבנציונליים כמו חדרי הרחצה. דווקא נראה שעם השנים נעשה יותר ויותר שימוש בקירות כוח בחללים מסוג זה מאחר וקיים הרצון להכתיב עיצוב בעל אופי לכל חלל. 

במקור היה ניתן למצוא קירות כוח בעיקר במקומות ציבוריים כמו מלונות, מסעדות או חללים משרדיים גדולים. לאט לאט הם עשו את המעבר אל הבתים הפרטיים והדירות, וכך עולם העיצוב למד לראות את קירות הבית כיותר מפריט אדריכלי שנועד להחזיק ולהפריד את הבית. קיר דומיננטי נותן למעצבים את היכולת לקחת גם דירה חדשה מהניילונים ולהוסיף לה עניין ואופי בקלות ובמהירות. 

איך זה עובד? 

בשונה מרהיטים שניידים בחלל, הקיר הנבחר נשאר נטוע ומקובע במקומו, ולכן נתפס כמעין עוגן עיצובי. היכולת לקבע על גבי מבנה הבית עצמו את האמירה העיצובית היא זו שנותנת לקיר את האפקט הדרמטי שלו. ראשית, נבחר בקיר מרכזי שתופס את העין ועליו נלביש גוונים, חומרים, אלמנטים וטקסטורות. הדרך הקלה ליצירת קיר כוח היא בעזרת תליית אמנות או יצירת קיר גלריה – שמורכב מאוסף תמונות או צילומים על הקיר. 

דרכים נוספות ויצירתיות שיכולות למשוך תשומת לב הן שימוש בצורות החיפוי השונות: אריחים, קירות לבנים (בריקים), צבע בעל אפקט טסטורה (חול, בטון, זמש), טפטים, פאנלים, לוחות עץ ועוד. 

לאלו שחוששים או סולדים מאמירות דרמטיות כאלו ואחרות בעיצוב, אספר כי אין זו סיבה לוותר על קיר כוח. קיר כוח יכול להיות מינימליסטי או דרמטי, קטן או גדול, שקט או צעקני. אין צורך להעמיס על הקיר, אלא רק להשתמש בו לטובתינו ביצירת האופי העיצובי של הבית ושבירת חללים "מתים". 

ביצירת קיר כוח שקט, ניתן למשל לכלול אלמנטים בגוון אחיד שיטמעו זה בזה, להציג עליו תמונות ויצירות אומנות, להשתמש בגופי תאורה או מראות, להשעין כנגדו פרטי ריהוט יחודיים וכו'. 

גם שימוש באריחים וטפטים מסויימים יכולים להוסיף המון מבלי לבלוט ולגרום לבלאגן בעין. קיר כוח הוא פתרון מושלם כמעט תמיד, אך הוא דורש דיוק ועבודה נכונה עם האלמנטים האחרים בחלל ובבית בכלל. 

עיצוב נכון של קיר כזה יתן לבית מראה שיגרום לכל אורח להתפעל וגם יוסיף את הטאץ' האישי שבזכותו תוכלו להרגיש בבית. 

רוצים לדעת עוד על קירות כוח וללמוד טיפים לעיצוב קיר כזה בבית שלכם? 

המשיכו לעקוב… או צרו קשר כבר עכשיו!  

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם