logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

ריצוף ופריסות בשלבי עבודה

כל מי שבנה או שיפץ בעבר יעיד שאחד האלמנטים שקבעו במידה רבה הצלחת הפרויקט היו אריחי החיפוי והריצוף שנבחרו עבור חללי הבית השונים. אלה מהווים בסיס חשוב ויכולים לקבוע לא פעם עד כמה הבית מוקפד ומה היתה רמת ההשקעה בתכנונו.

האריחים מהווים ציר חשוב בבית כולו, בריצוף וכאריחים במטבח ובחדרי הרחצה, ולכן נדרשות תכניות עבודה קפדניות שיגדירו לאנשי המקצוע במדויק כיצד לפרוס אותם בצורה לא פחות ממושלמת. עוד לפני הניראות והאסתטיקה חשוב לזכור שמדובר במסה גדולה של חומר שעלותו גבוהה לכן כחלק מתהליך העבודה נדאג לחשב במדויק את השטחים המרוצפים והמחופים ונגדיר את כמות החומר הנדרש. לטובת העניין נתכנן ונשרטט פריסות מדוייקות בהייחס לפרופורציות החלל לגודל האריח שבחרנו עבורו ולקומפוזיציה בה נרצה להשתמש. פריסה מקדימה לא רק חוסכת בפחת החומר אלא גם מאפשרת לנו להגיע לרמת אסתטיקה מירבית ולנראות נקיה ואחידה על ידי קביעת מיקומי האריחים כך שהחתוכים שבהם ימוקמו באיזורים הכי פחות נראים לעין כמו באיזור בו יותקנו מאוחר יותר ארונות המטבח, המקום עליו תונח מערכת הישיבה בסלון או המיטה, במידה ומדובר בחדר השינה.

יתרה מזאת, על מתכנן הפרויקט והקבלן המבצע מוטלת האחריות לעבוד מול הספקים ולדאוג שכל החומרים יסופקו לאתר בזמן הנכון, לא מוקדם מידי, אז החומר יכול להגנב, להאבד או להישבר ובוודאי ובוודאי לא אחרי על מנת לא לפגוע בלוחות הזמנים שנקבעו. אנו דואגים לקחת בחשבון את זמני אספקת המוצרים מרגע ההזמנה ועד הרגע בו הם מסופקים לאתר. מכיוון שמדובר בריבוי פריטים שמוזמנים באותה נקודת זמן, חלקם מחו"ל, אנו אף לוקחים בחשבון שמהרגע שיספק היצרן את החומרים לספק יעברו בין 3 ל-6 שבועות או במידה והמוצר נמצא במלאי יקח בין שבוע ל-10 ימים עד שהמוצרים יסופקו בפועל לאתר עצמו. אלה תהליכים שלוקחים זמן ולכן אנו פועלים בהתאם, על מנת שאתם, בני הבית תוכלו להיכנס אליו בסמוך לזמן שנקבע.

עיצוב פנים לסלון מודרני בדירת 5 חדרים | מיטל צימבר - מעצבת פנים

תכנון פריסת ריצוף 80\160
(לחץ להגדלה)

תכנון פריסת ריצוף 80\160, שיפוץ דירת 5 חדרים - מיטל צימבר 

ריצוף מחולק עקרונית לשתי קטגוריות מרכזיות: טבעי ותעשייתי. הריצוף הטבעי הוא ריצוף שנחצב מההר כגושי אבן גדולים שמנוסרים לאריחים שעוברים עיבודים שונים אותם נהוג לכנות אבן טבעית. ריצוף תעשייתי כולל את משפחות הקרמיקה וגרניט הפורצלן שמיוצרים במפעלים על ידי יציקה של חומרים שונים כשהמרכזי שבהם הוא חרס. החומרים נשרפים בתנורים יעודיים ונחתכים לאריחים, לרוב על ידי קרן לייזר (ומכאן המושג "חיתוך לייזר").

קצרה היריעה להכיל את כל סוגי האריחים, הסגנונות והחומרים המוצעים בתחום שהצליח להגיע בשנים האחרונות לפסגות חדשות, בפאן הטכנולוגי בזכותו האריחים נראים מצויין, חזקים ועמידים מאי פעם והרכבם מאפשר שיטות התקנה שלא נראו בעבר.

בכל פרוייקט אנו שמים דגש על התאמה הריצוף והחיפוי לאופי החלל בו הוא מותקן. אנו מתחשבים במספר גורמים לפני שמתקבלת ההחלטה על זהותו של הריצוף שיעטר את ריצפת או קירות החלל בהם תנאי הסביבה- האם הריצוף עתיד להחשף לתנאי מזג אוויר קיצוניים או לרטיבות (כמו חדרי רחצה) וכמובן בגודל החלל והמראה אותו נרצה ליצור.

גדלי האריחים משפיעים על האופן בו העין האנושית קוראת את החלל: אריחים גדולים יצרו תמיד תחושת מרחב, המשכיות ואווריריות. לעומתם, אריחים קטנים יוצרים גודש צורני ותחושה תזזיתית בחלל. כך למשל דווקא בחללים קטנים נעדיף לעבוד עם אריחים גדולים המשווים לחדר מראה גדול מכפי שהוא באמת. גם למישקים (פוגות), הרווחים בין האריחים, יש השפעה על נראות החלל. פסי הרובה (חומר המילוי) שנוצרים בין האריחים גורמים לעין לתפוס את האלמנט ככזה שמקטין את החלל לכן במידה ונרצה לייצר חלל מרווח נקפיד לעבוד עם פוגות כמה שפחות בולטות לעין.

לפרוייקט המלא – כאן

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם