logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

תאורה בחדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא המקום בבית בו אנחנו יכולים לקחת כמה רגעים של רוגע והתרעננות. יש לו שלל שימושים, ואנחנו משתמשים בו שעות רבות, יותר ממה שאנחנו נוהגים לחשוב. מלבד השימוש בחדר האמבטיה לשירותים ולרחצה, הוא משמש אותנו למגוון פעולות יומיומיות נוספות כמו צחצוח שיניים, איפור, גילוח, ועוד. כשאנחנו מתכננים חדר אמבטיה, רצוי שהוא יהיה מותאם לכלל מטרות השימוש בו, ועל כן יש להתקין בחדר תאורה מתאימה. 

התאורה היא כלי חשוב במיוחד מאחר והיא גם נותנת את האווירה הנכונה לחדר וגם מקנה לחדר האמבטיה את האפשרות לעשות בו שימוש פרקטי. בגלל השימושים הרבים בחדר, יש לשים דגש על תכנון נכון של תאורה על לפרטים הקטנים – הארת ארונות אחסון, אזור המראה והכיור, השגת אווירה נוחה ומרגיעה, בחירת צבעי תאורה נכונים לכל אזור וכו'. לכן, אסור לכם להתפשר על גופי תאורה, הם הולכים לשמש אתכם לאורך זמן ויש להם תפקיד עיקרי בתוצאה הסופית של הבית. 

  

התאורה הכי חשובה בחדר- אזור המראה 

המראה כמעט תמיד תמצא מעל הכיור וארון האמבטיה, בסביבה בה מתבצעות רוב פעולות הקוסמטיקה והטיפוח אשר מצריכות תאורה טובה ופונקציונלית. תאורה נכונה לאזור זה תהיה תאורה חזקה וממוקדת כך שתוכלו להתנהל בקלות. התאורה יכולה להגיע בצורת מנורת קיר מעל המראה ברווח של בערך חצי מטר מהתקרה, או גופי תאורה שקועים. נרצה להימנע משימוש במראות בעלות תאורה היקפית בלבד מכיוון שעוצמתן אינה מספיקה ואינה יכולה להחליף את התאורה הפרקטית מעל המראה. כאשר אתם בוחרים תאורה לאזור מראת האיפור, מלבד עוצמת אור נכונה חשוב מאוד לבחור בגוף תאורה בעל הפרדת צבעים טובה שיתן תחושה טבעית של אור יום. סוג הנורה הנכון לחדר הרחצה נורת לד היא הבחירה הכי נכונה מאחר והיא הנורה הבטוחה ביותר לאזור הרחצה. 

בנוסף, נורת לד היא חסכונית בחשמל ובעלת אורך חיים גדול, מה שהופך אותה לבחירה הטובה ביותר לאזור שבו לא פעם נוהגים להשאיר את האור דולק שעות ארוכות ואף במהלך הלילה. שימו לב- כל גופי התאורה המותקנים חייבים להיות מוגני מים, ללא קשר למיקומם בחדר. 

כל גוף תאורה חייב להיות בעל כיסוי וכל שקע חשמלי חייב להיות מוגן מים. 

חייב להקפיד שכל שקע חשמל או נקודת תאורה יהיו ממוקמים לפחות במרחק 60 ס"מ ממקור מים. כמו כן, כדי להקפיד על בטיחות ולמנוע מפגש מסוכן בין מים לחשמל, צריך לבחור בגופי תאורה בעלי תקנים מתאימים לאטימותם למים. לא משנה כמה התאהבתם בגוף תאורה מסויים, וגם אם אתם בטוחים שהוא יהיה מושלם לחדר, בטיחות באה ראשונה לכל. 

  

ועכשיו נשאלת השאלה, איך מעצבים נכון תאורה בחדר האמבטיה? 

לחדר האמבטיה עצמו ניתן להשתמש בעיצובים שונים ומעניינים. כדאי לבחור בגוף תאורה טוב שיפיץ את האור באופן אחיד בכל רחבי החדר ולא ישאיר חלקים חשוכים, ולהשתמש בגווני תאורה שונים כדי ליצור עומק, אווירה נעימה ועניין בחלל. 

גוון התאורה המומלץ בחדר האמבטיה 

באופן כללי אני ממליצה להשתמש באור חם שעושה הפרדת צבעים טובה. האור החם מאפשר לנו לראות בצורה טובה איך אנו נראים כשאנו יוצאים מהבית מכיוון שבניגוד לגוון האור הלבן והסינתטי, הוא נראה יחסית טבעי יותר ונותן תחושה נעימה יותר. כמו כן, תאורה צהובה נותנת אווירה רומנטית, נעימה ומרגיעה בחדר האמבטיה. בעיקר אם בחרתם לעצב את חדר האמבטיה בריצוף וחיפוי בצבעים כהים, יש להאיר אותם בתאורה חזקה יותר ביחס לגודל החדר כך שהיא שתאפשר שימוש פרקטי, ובגווני תאורה צהובים המבליטים באופן אמיתי יותר את הגוונים הכהים בחדר. 

אל תפחדו לשלב בחדר הרחצה שלכם כמה סוגים שונים של גופי תאורה בעיצובים מעניינים וייחודיים. 

השתמשו בגופי תאורה שקועים בהנמכת גבס, גופי תאורה צמודי תקרה, תאורה נסתרת ואפילו גופי תאורה מרשימים ובולטים כמו נברשת. תאורה נכונה ומגוונת במקומות הנכונים יכולה לעשות מהפך שלם בחדר האמבטיה, מהעיצוב הסופי של החדר ועד הנוחות והפרקטיות בשימוש היומיומי. 

אל תתפשרו על תאורה, ותזכו בחדר רחצה מושלם ונוח. 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם