logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

איך לבחור ולתכנן פינת אוכל?

שולחן האוכל מתפקד לרוב כגרעין החשוב של הבית. סביבו יושבים יחד, אוכלים וחוגגים, עם כל המשפחה או עם חברים. סביבו מתאגדים לאירועים חשובים, ובאופן כללי אין ספק שפינת האוכל היא אחת הפינות האהובות והמושקעות של הבית. 

איך לבחור פינת אוכל - מיטל צימבר מעצבת פנים, הוד השרון

לאיזה פרמטרים חשוב לשים לב כשהולכים לבחור או לתכנן פינת אוכל?

קבלו כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם בתהליך:

 

גודל השולחן

גודל השולחן ייקבע כמובן ביחס לכמות הסועדים. במידה ואתם אוהבים לארח – מומלץ להתחשב בכמות הסועדים בזמני אירוח ולא רק בכמות דיירי הבית. אם בחרתם שולחן נפתח, כדאי לבחור את הסוג שמתקפל פנימה אל תוך השולחן, כדי למנוע אחסון פריטים מיותר.

ובמידה ואתם מארחים הרבה אנשים, שימו לב לבחור שולחן בעל רגליים פנימיות, ולא פינתיות, כדי שלא יגבילו את מיקומי ומרווחי הישיבה של הסועדים.

מיקום בחלל

יש להתחשב בגודל החלל של פינת האוכל, ובגודל הבית עצמו. האם יש מקום מרווח לפינה, או שהיא ממוקמת בחלל עמוס? במידה והחלל פתוח ומרווח, כדאי לבחור שולחן מרובע או שולחן עגול, שתופס יותר מקום ואי אפשר להצמיד אותו לקיר. אם החלל קטן, מומלץ לבחור שולחן נפתח, שאפשר יהיה להשאיר סגור ביום יום. לדירות בגודל ממוצע יתאימו שולחנות מרובעים או מלבניים כיוון שהם בדרך כלל מגיעים בגודל סטנדרטי. 

עיצוב פינת אוכל ביחס לחלל | מיטל צימבר - מעצבת פנים, הוד השרון

 

שמישות

כדי לבחור את סוג פינת האוכל שתתאים לכם, כדאי קודם להבין מה הצורך – האם הפינה תשמש אתכם ביום יום או רק בארוחות מיוחדות? אם הפינה תשמש אתכם לצורך יומיומי, כדאי שתהיה מחומרים עמידים ונוחים לניקוי. דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא עמידות של חומר הגלם. מי שמעדיף פינה שתשרוד לאורך זמן ותישאר במצב טוב, יבחר ברוב המקרים פינת אוכל מעץ, שכן חומרי העץ נוטים להישמר לתקופה ארוכה. בהמשך ישיר לזה, מומלץ לוודא שהבדים העוטפים את הכיסאות הם סינטטיים, קלים לניקוי, לא סופגים כתמים ועמידים לאורך זמן.

השתלבות עם הסביבה

מומלץ לשים לב לסביבה בה ממוקמת פינת האוכל, ולבחור סגנון שישתלב טוב עם שאר הריהוט בחלל. זה כמובן תלוי בטעמכם האישי ויכול להיות באותו סגנון כמו שאר העיצוב בבית, או דווקא בסגנון מנוגד כדי שיהיה מרשים ויבלוט, כמו למשל פינת אוכל כפרית מעץ, בדירה המעוצבת בסגנון מודרני.

עיצוב פינת אוכל כפרי - מיטל צימבר

צבעוניות

בדרך כלל פינת האוכל היא דומיננטית מעצם גודלה ומיקומה בחלל, ולכן מומלץ לא להשתולל עם צבעוניות צעקנית או צורות חדות מדי, ולבחור צבעוניות וסגנון נעימים, שיישארו נעימים לאורך זמן, ולא יימאסו על הדיירים כמו הרבה טרנדים חולפים.

לסיכום

פינת האוכל שלכם היא גרעין מרכזי בבית, ולכן החשיבות הגבוהה לכך שתהיה בה אווירה טובה, חמימה ונעימה, התואמת את הסגנון שלכם ואת העיצוב בחלל הבית.

איכות עיצובים מאחלת לכם בהצלחה בבחירה!! 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם