אם אתם מתכוונים לשפץ את הבית ללא עזרתו של בעל מקצוע, כדאי לוודא שאתם עובדים בצורה מסודרת לפי תהליך מתוכנן, וגם שיש ברשותכם את כל הציוד המתאים.

אם כבר החלטתם לצאת לדרך באופן עצמאי, כדאי לחלק את העבודה לשלבים העיקריים הבאים:

שלב ראשון – תכנון

הגדירו לעצמכם מראש את כל האזורים אותם אתם רוצים לשפץ והתמקדו כל פעם באזור אחר, בחרו מראש את הצבעים שיתאימו לכל אזור, את הפריטים המשלימים או הרהיטים שתרצו להעמיד באזור לאחר השיפוץ, ודמיינו איך ייראה המקום לאחר השיפוץ, בעיניים שלכם.

שלב שני – הכנה

עברו בכל אזור ואזור שהגדרתם, ובדקו אם צריך לבצע תיקונים קטנים, איטום קירות, עקירת מסמרים,

חיזוק שקעים וכו'. קחו בחשבון שתיקונים שלא יתבצעו מראש, או יבוצעו בצורה לא טובה, יכולים להשפיע על הצלחת השיפוץ באופן משמעותי.

שלב שלישי – צביעה

אחרי השיפוץ מגיעה הצביעה, וסוגרת את כל הקצוות הפתוחים בגימור מושלם. אם אתם צובעים בעצמכם, שימו לב להשתמש במברשות ורולרים איכותיים. 

טיפים חשובים לפני שיפוץ באופן עצמאי | מיטל צימבר - עיצוב פנים  

כלי עבודה

לקראת השיפוץ והעיצוב, אני מציעה לכם לפתוח רגע את ארגז הכלים האישי שלכם, ולראות מה בדיוק נמצא שם בפנים.

דבר ראשון, תעשו סדר בקיים – בדקו שהכל תקין ועובד כמו שצריך, הרבה פעמים אנחנו נוטים לאגור כלים ישנים ש"עברו איתנו היסטוריה" אבל כבר לא ממש מועילים מבחינה מעשית, וכדאי להיפרד מהם בידידות.

בשלב הבא, תעברו על הפריטים כאן בהמשך, ובדקו מה חסר לכם, ומה כדאי לרכוש או לחדש. במידה ואתם לא בטוחים במשהו, תמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע המתמחה בשיפוצים, ויוכל לעזור לכם לבחור את מה שהכי מתאים לעבודה הנדרשת אצלכם בבית.

כלים שכדאי להחזיק בארגז

הכלים הבסיסיים שכדאי להחזיק בארגז הכלים, לטובת שיפוץ ועיצוב הבית, הם:

  • פטיש
  • מברגה חשמלית
  • סט מברגים
  • סכין יפנית
  • מברשות או רולרים לצביעה

כלים חשמליים המשמשים לשיפוץ

נכון, חלק מהכלים החשמליים קיימים גם בצורה המסורתית והידנית, וזה בהחלט לא חובה להשתמש בחשמלי. אבל, אין ספק שעבודת השיפוץ בעזרת כלים חשמליים היא קלה ונוחה יותר, באופן משמעותי.

במהלך העבודה סביר שתצטרכו להיעזר במקדחות ומברגות, וגם במשחזות, פטישונים, מסורים בעוצמות שונות, וגם משאבות לביוב במידת הצורך.

מומלץ גם להיעזר בשואב אבק כדי לנקות את כל האבק והלכלוך שמצטבר במהלך העבודה.

אם אתם הולכים לרכוש כלים חדשים, קחו בחשבון שלא כל פריט מתאים לעבודה בכל החלקים בבית, ולכן מומלץ לוודא את הנושא עוד בחנות עם אנשי המקצוע.

לפני הרכישה, שימו לב להשוות בין פריטים של יצרנים שונים, להבין מה ההבדלים ביניהם ובחרו את הפריטים שיחזיקו מעמד וישרתו אתכם לאורך זמן, ללא קשר לחברות או מותגים.

בסופו של דבר, אפשר לשפץ לבד וגם ליהנות מזה, אבל מומלץ לעשות את כל התכנון מראש, להיערך בצורה מסודרת עם כל הכלים הדרושים, ולדעת בדיוק מה אתם רוצים לעשות איפה.

כך תוכלו להיות בטוחים שתגיעו לתוצאה שאותה ראיתם בדמיונכם.

בהצלחה!!!

לפרטים נוספים וייעוץ מקצועי חייגו עכשיו למספר 050-2527738 או השאירו פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אליכם בהקדם

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם