logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

מה זה תחום שינויי הדיירים ואיך מתמודדים איתו?

על אף השם המטעה, תחום שינויי הדיירים שתופס תאוצה בשנים האחרונות לא מדבר על שינוי הדיירים עצמם. 

הכוונה ב"שינויי דיירים" היא שינויים שדיירים ביצעו בבית כדי להתאים אותו אליהם. 

היום ברור לכולנו שמה שמתאים לאחד לא מתאים לכולם. כיום כל תחום בחיינו הופך אישי יותר ומשתנה כך שיהיה מותאם בצורה אינדיווידואלית. כך גם השתנה תחום הדיור ועיצוב הפנים. 

היום הציבור מכיר בזאת שבכל בית או דירה חיים אנשים אחרים עם מצב משפחתי שונה, בטווח גילאים משתנה ועם העדפות שונות ומגוונות. 

בהתאם לכך, כל הקבלנים וחברות הבנייה מאפשרים לתת לבעלי הבית לבצע שינויים בנכס על פי ההעדפות והצרכים האישיים שלהם. 

על פי כך, משפחה שרכשה בית בחרה לוותר על חדר עבודה כדי לפתוח חדר שינה נוסף, או שקרה המקרה ההפוך ובו זוג מבוגר שילדיהם עברו מהבית בחרו לשבור קירות חדר כדי להגדיל את הסלון. 

מקרה נוסף שנראה יותר ויותר הוא אנשים שמחפשים להרוויח הכנסה נוספת מהנכס שלהם ולכן מחלקים אותו כדי ליצור יחידת דיור נוספת להשכרה. שינוי כזה כרוך בהזזה או התקנה מחדש של חשמל, מים וביוב ואף שינוי של חלוקת החלל הפנימי או בניית תוספות חיצוניות. 

כפי שניתן לראות, תחום שינויי הדיירים הולך וצובר תאוצה. אם אני מסתכלת על השנים האחרונות אני רואה כי פונים אליי לקוחות רבים לפרוייקטים שקשורים בתחום בעלי נכסים שונים שהם מעוניינים לשפץ, מדירות בשכונות עירוניות צומחות ועד וילות ובתים פרטיים בשכונות יוקרה. 

ניכר כי פרוייקטים כאלה קורים כמעט בכל אזור בארץ. 

שינויי הדיירים מביאים איתם אתגרים חדשים רבים וכאן אני נכנסת לתמונה. 

ראשית אני מקבלת תכניות מחברת הבנייה או האדריכל. 

האתגר העיקרי הוא העבודה הרבה שיש לנו לבצע על הנכס. מצד אחד אנחנו משתדלים להשתמש עד כמה שניתן בתכניות הקיימות של החשמל או להשתמש בגבס כדי להוזיל ללקוחות שלנו את המחירים הגבוהים של הריסה ובנייה מחדש אך מצד שני יוצא שאנחנו יוצרים תכניות נוספות ועבודה כפולה. 

כדי "לתקן" את השינויים שערכו הדיירים הקודמים אנחנו מכניסים נקודות חשמל על פי העיצוב שתכננו, מוסיפים תאורה מעוצבת מבצעים בניית קירות חדשים והנמכות תקרה בנוסף לתכניות שיש לחברות הבנייה. 

האתגר השני הוא שינוי התוכניות עבור הקבלנים או חברות הבנייה כדי להתאים את העיצוב באופן מדויק ואישי לדיירי הבית. שינויים כאלה יכולים לכלול שינויים בחדר הרחצה (כגון ביטול אמבטיה, בניית מקלחון, שירותים), ריצוף מחדש, הנמכת תקרה בגבס בעבור מיזוג מרכזי ועוד, הכל בהתאם לדרישות הלקוח. 

יחד עם העיסוקים בתיקון ושינוי של תוכניות קודמות כמובן שנדאג לעיצוב הפנים הכולל בבית: 

בחירת ריצוף, קרמיקה, תכנון מטבח, שיש וכו'. 

בטווח של בערך שלושה שלושה חודשים לפני קבלת הבית נמשיך לטאצ'ים אחרונים לעיצוב- רכישת תאורה וריהוט, נגרות, פריטים דקורטיביים, אקססוריז והלבשת הבית. 

כפי שאפשר לראות מדובר בתהליך מורכב מאוד וארוך שלוקח גם 24 חודשים ויותר. כמו כן העבודה מול חברות הבניה מאוד מורכבבת בעצמה. לכל חברת בניה רשימת חוקים של מה היא מאשרת או לא מאשרת וגם קבלן עצמאי מעוניין לעבוד על פי סדר העבודה שלו וצריך למצוא את האיזון בין דרישות הקבלן לרצונות של בעלי הבית, מה שלא קורה אם מדובר בקבלן פרטי שעובד איתנו באופן קבוע.

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם