logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

עיצוב דירות קטנות

 בשנים האחרונות עם גדילת האוכלוסייה יותר ויותר אנשים מבקשים להתגורר בערים צפופות ובבניינים רבי קומות על פני בתי קרקע פרטיים. עקב המחסור הגדל בשטח נוצרה מגמה גוברת של אנשים הפונים להתגורר בדירות קטנות יותר ויותר. 

השינוי מעלה מכשולים חדשים בפניי דיירי הבית ומעצבי הפנים, הדורשים פתרונות יצירתיים. 

נשאלת השאלה כיצד אנחנו יכולים להפוך את חלל הבית למקום נעים ומזמין בשבילנו, שגם יענה על הצרכים האינדיווידואליים של כלל דיירי הבית וגם יקנה תחושה של איכות חיים גבוהה ולא מתפשרת, במגבלות השטח המצומצם הקיים? 

מוטיב מרכזי בעיצוב דירה קטנה הוא התאמת הרהיטים לחלל ולא להפך. נצלו את השטח בחלל שאתם מבקשים לעצב בצורה מושכלת. התחילו מלמדוד את האזור בו אתם רוצים לרהט וחשבו על יחס הגודל בין הרהיט לחלל. רהיטים שנראו מתאימים בגודלם בחלל אחד יראו גדולים ומגושמים בחלל אחר. בעיה זו ניכרת בעיקר במעברי דירה כאשר רוצים להשתמש באותם רהיטים לאזורים בעלי שטחים שונים. לפעמים הספה הגדולה בסלון נוחה לשימוש אבל מותירה מעבר צר ולא מספיק מקום לפתיחת חלונות או דלתות. אותו עקרון מתייחס גם לרהיטים אחרים בבית. לכן יש לבחור את הרהיטים במחשבה על השארת חלל מרווח שיהיה נוח לשגרת היומיום שלכם. כמו כן, השאירו רק פריטים הכרחיים, היפטרו ממה שאינו מרגש, משמח או עונה על הצרכים שלכם. 

החדר העיקרי בעיצוב דירה קטנה הוא הסלון. הסלון הוא החלל המרכזי בבית, בו אנחנו מעבירים את רוב הזמן ומארחים משפחה וחברים. 

עיצוב סלון קטן מחייב התאמת צבעים נכונים שיאירו את החלל ויקנו הרגשה של מרחב ובחירת רהיטים מדוייקת המשתמשת ברהיטים מודולריים ונמנעת מחפצים מיותרים. 

לכן, עיצוב סלון קטן הוא אתגר לא פשוט הדורש תכנון מראש ולקיחה בחשבון של משתנים רבים ללא אפשרויות תמרון גדולות. 

ההמלצה היא להיעזר באנשי מקצוע מיומנים שידעו לתכנן לכם סלון מרווח ומשפחתי ולענות על כל דרישותיכם גם בתוך הגבלת השטח. 

מהו התהליך בתכנון נכון של סלון קטן? 

ראשית, לאורך כל תהליך העיצוב נפעל במחשבה לייצר סלון מרווח ולא קלסטרופובי. המטרה היא להביא אזור מרכזי בבית, הנותן תחושה של איכות חיים גבוהה ושיהיה נעים ומזמין, כל זאת מבלי לקבל הרגשה כבדה של צפיפות עקב השטח המצומצם. 

את התהליך נתחיל בהכרות אישית עם לקוחותינו, הכנת רשימת משאלות ותקציב מתאים לפרויקט. מה אתם רוצים מהסלון? איך דמיינתם שיראה? על אילו צרכים אתם זקוקים שיענה בחיי היומיום? כמה תוכלו להשקיע? 

לעומת תכנון מרחב גדול בו אפשר לשחק בקלות עם ריהוט, תאורה או טקסטיל, בדירות הקטנות של היום יש להקפיד על תכנון מדוייק בו כל פרט צריך להיות פרקטי ופונקציונלי. לדוגמא, בסלון קטן בו אי אפשר להוסיף ספה וכורסאות כאוות נפשינו, יש לדייק את התכנון למערכת ישיבה שתיתן מענה נכון מבלי לגרוע שטח מהחלל. בנוסף ניתן לשלב פתרונות הכוללים בין היתר רהיטים רבי פונקציות (כגון ספסל עם מגירות אחסון או קונסולה שנפתחת לפינת אוכל) ושימוש באשליות אופטיות ליצירת מראה מרווח. 

כיאה לבנייה המודרנית, המטבח הוא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהסלון. אף שעד לא מזמן המטבח והסלון היו חללים נפרדים לגמרי בבית, הבנייה של היום באה לטובתינו כשהיא מחברת את שני החללים לכדי חדר אחד גדול ומוארך. בדירות קטנות יש לפתיחת החלל יתרון עצום ולכן בתהליך העיצוב נדאג להתייחס למטבח ולסלון כפרויקט אחד ונשלב את המטבח כהמשך ישיר של הסלון כך שנשיג חלל פתוח והרגשה רחבה ונעימה. 

עם זאת, לאורך זמן עלולה להיווצר תחושת חוסר סדר מעצם החלל הפתוח לכן אני ממליצה על הגדרת חלל מטבח וסלון באמצעות סידור נכון של הרהיטים או הוספת רהיט ייחודי, גוף תאורה בעל נוכחות, שטיח וכו'. 

  

אני מבצעת את עבודתי מתוך הבנה של טעמם האישי ומשאלותיהם של לקוחותיי ומבטיחה כי נחפש פתרון יצירתי ומקורי לכל בעיה שתעלה בעיצוב הדירה, תוך שימוש בטרנדים מודרניים והכרה עמוקה עם עולם העיצוב. 

באופן אישי, אני מקפידה בסוף כל פרוייקט כזה להביא חלל נוח, לא צפוף, מרווח וקל לניקוי שישרה תחושה מזמינה וביתית על דיירי הבית. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם