logo: מעצבת פנים - מיטל צימבר | איכות עיצובים, לוגו

בחירת סגנון עיצובי

 לא מעט אנשים חוששים לפתוח בתהליך העיצובי בבית שלהם ומרגישים חסרי כיוון. הפחד לא לדעת במה לבחור ולפי איזה קו עיצובי ללכת הוא מובן, מאחר ובקלות אנחנו עשויים ללכת לאיבוד בעיצוב שלנו וליצור בטעות עיצוב מבולגן ומפוזר שלא מתיישב עם הרצונות והצרכים שלנו. 

לשם כך יש לדעת מראש מהו החזון לבית ומהו הסגנון העיצובי שיתאים לנו? 

כללים למציאת הסגנון העיצובי:

  • בחרו סגנון עיצובי שיתאים לכם ולאופי שלכם. 

אם אתם הולכים לעצב או לשפץ את בית חלומותיכם, חשוב שהבית ישקף את האישיות והזהות שלכם כבני אדם. על העיצוב לגרום לכם להרגיש בנוח ובנועם. כשמגיעים הביתה דיירי הבית צריכים להרגיש שהבית שלהם הוא המקום הבטוח והנוח שלהם- הוא צריך לבוא בקו אחד עם אופי הדיירים ולספק מענה לצרכיהם. 

  • תשאלו את עצמכם מי אתם כבני אדם ומה אתם צריכים מהבית שלכם 

אם אתם זקוקים לפינה רגועה ושקטה בחרו בסגנון עיצובי מינימליסטי, שקט, רגוע. הבית צריל להתאים עצמו אליכם והעיצוב צריך לספק לכם שקט ושלווה בעיניים ובנפש. 

  • ניתן לשאוב השראה מסגנון אירופאי או סקנדינבי. מנגד, אם אתם אנשים בולטים ואנרגטיים שלא מפחדים מנוכחות וצבע יתכן שיתאים לכם סגנון אותנטי וצבעוני כמו עיצוב בסגנון מקסיקני או מרוקאי. אם אתם אנשים פרקטיים והבית צריך לתת מענה פונקציונלי, למשל אם אתם עובדים מהבית וזקוקים לבית שיהווה גם אזור עבודה טוב, מומלץ ללכת לכיוון עיצוב משרדי, טכנולוגי ומינימליסטי. לעומת זאת אם אתם אנשים רומנטיים חובבי כפר וטבע וזקוקים למקום שישדר את החלק הזה באישיותכם, תוכלו לפנות לסגנון הצרפתי הפרובנסי, כפרי או וינטאז'. 

ככל שתהיו יותר אמיתיים עם עצמכם ותקשיבו לראש ולתחושות הבטן, כך תוכלו ליצור בית שיהיה יותר נכון ונעים לכם. 

  • תשאבו השראה וחפשו מה מרגש או משמח אתכם 

תוכלו למשל להתסכל באלבומי טיולים או להיזכר במקום שביקרתם בו שגרם לכם לתחושה ביתית ולמחשבה שאתם הייתם רוצים גם לגור במקום כזה. הסתכלו בתוכניות עיצוב או תמונות באינטרנט וחפשו את אלה שהכי אהבתם. 

  • כדאי ליצור לכם תיקייה של תמונות שאהבתם ומשם לשאוב השראה ורעיונות ליישם בבית. 

אם אהבתם את החיפוי של הקירות, את צורת הרהיטים, את האקססוריז או אפילו את האווירה שבתמונה, שמרו רעיונות ממנה והשתמשו בה בסגנון העיצובי שלכם. הרשימה הזאת יחד עם רשימות נוספות כמו צרכים וחלומות, תעזור לכם לדייק את הסגנון העיצובי בהמשך. 

  • הכינו פלטת צבעים 

כמובן שאפשרי לבנות פלטת צבעים על פי הצבעים האהובים עליכם, אך מומלץ לבנות פלטת צבעים גם לפי סגנונות עיצוביים, גודל החלל, התאמת הצבע לבית והכי חשוב- ההרגשה שנותנים לכם צבעים מסויימים כאשר הם מפוזרים בחלל. 

  • אם יש צבע שאתם לא אוהבים כי הוא מעורר בכם קונוטציה שלילית עדיף לוותר עליו. 

מנגד אם אתם מוצאים שילובי צבעים שבדרך כלל לא משמשים אתכם אבל מעוררים בכם שמחה, כדאי לנסות לשלב אותם אצלכם בבית. 

  • ערכו רשימה של חומרים שאתם אוהבים במיוחד 

האם אתם מתחברים לסגנון טבעי או מחוספס שיש בו חומרים כמו ברזל, אבן, עץ, בטון? או שאתם יותר אנשים מודרניים שמעדיפים גימור שיש חלק וקווים ישרים נקיים? אפשר לשלב בין סגנונות ולהכניס לתוך בית מודני אלמנטיים מחוספסים או להפך, הכל תלוי בהרגשה שהחומרים האלה נותנים לכם. 

  • לבסוף, דמיינו לעצמכם איך הייתם מרגישים אחרי שחייתם בבית בעיצוב שרציתם 

לפעמים בתיאוריה סגנון או צבעים מסויימים מרגישים לכם יפים ומושלמים, אך בפועל אתם מואסים בהם מהר. שימו לב שאתם צריכים למצוא בסגנון העיצוב נחמה מסויימת. אולי אתם מאוד אוהבים את הצבע האדום אבל אחרי כמה ימים ימאס ממנו ותרצו לחזור למקום סטרילי וניטרלי? שימו לב לבחון סיטואציות שונות כמו איך יראה הבית בחורף, בקיץ, בארוחת הבוקר או בקבלת אורחים? 

אם התשובה היא שכנראה העיצוב שבחרתם לא יתאים לרוב התרחישים הללו, כנראה שעדיף לבחור בקו עיצובי שונה. הכי חשוב, תשאלו את עצמכם- איך הבית מרגיש לכם? כיף ונעים או מעורר תחושת חוסר נוחות? 

אם כן, מצויין! יש מצב שמצאתם את הסגנון העיצובי המדויק לכם. 

אם לא, תחזרו שוב לרשימות ולמקורות ההשראה ודייקו את החלום עד שתגיעו לתוצאה הנכונה. 

 

רוצים להכיר יותר? לשוחח איתי באופן אישי?
השאירו כאן פרטים ואחזור אליכם בהקדם